عنوان پیام
متن پیام

با چهل حدیث منظوم «واژه پاک، نهال پاک» منتشر شد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۱/۰۵/۱۷     تعداد بازدید : ۱,۰۹۷
با چهل حدیث منظوم «واژه پاک، نهال پاک» منتشر شد

انتشارات تیسا به‌تازگی کتاب «واژه پاک، نهال پاک» را منتشر کرده است. علی‌اکبر مرتضوی کیاسری، در این کتاب، چهل حدیث را در قالب شعر درآورده است.


گرایش به پاکی و نیکی، موهبتی الهی است که در فطرت انسان نهاده شده است و تأثیرگذار بودن کلام ناب و پاک یعنی کلام پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) در انسان‌ها را نیز از همین روی می‌توان غیرقابل انکار دانست. کلام پاک این انسان‌های بزرگ می‌تواند نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار و شخصیت انسان‌ها، در هر برهه از تاریخ داشته باشد؛ به همین دلیل، نشر این سخنان در هر زمان و به هر صورت، عملی ارزشمند و انسان‌ساز خواهد بود.

کتاب «واژه پاک، نهال پاک» شامل چهل حدیث از حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) است که علی‌اکبر مرتضوی کیاسری، پس از روایت این احادیث، آنها را به نظم کشیده است. این احادیث از منابعی همچون غررالحکم، بحارالانوار، نهج‌البلاغه و اصول کافی انتخاب شده‌اند.

«سلام ساده، محک دل، کوچ باشتاب، مسابقه با مرگ، رباینده مست، مهر مهرآور، تباهگر، راه نجات، غمکده فریبا، تقدیر تا تدبیر، راز بی‌ثمر، فرصت ابری»، عنوان برخی احادیث و قالب شعریِ آنها در این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در مطلبی با عنوان «مرکب دل» حدیثی از امام صادق(ع) آمده است: «یکی از شیعیان می‌گوید از امام صادق(ع) پرسیدم: عقل چیست؟ حضرت فرمود: چیزی است که به وسیله آن خدا را بپرستند و بهشت به دست آرند».
نویسنده این حدیث را چنین به نظم کشیده است:
عقل سالم سجده بر دل می‌کند/ کی؟ کجا؟ دل سجده بر گل می‌کند؟
روضه رضوان ذات پاک دوست/ عقل سالم کسب و حاصل می‌کند
قطعه سنگی مقصد دلداده نیست/ موج دریا میل ساحل می‌کند
خاک و سنگ و چوب، مُهر مشرک است/ سجده بر مِی، عقل کامل می‌کند
آدمی در قلعه مجد و شکوه/ نفسِ قدرِ عشق زایل می‌کند
مهرِ ناکس نیست در هستی روا/ اجنبی شأن تو نازل می‌کند

کتاب «واژه پاک، نهال پاک» به قلم علی‌اکبر مرتضوی کیاسری را انتشارات تیسا با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، در ۷۲ صفحه و به بهای ۳۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار کرده است.

منبع خبر : انتشارات تیسا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد