عنوان پیام
متن پیام

خبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت

تاریخ ثبت : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲     تعداد بازدید : ۱,۶۴۷
خبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت

کتاب «پرسه‌گردی با قانون دینامیت» سفرنوشت کمیل سهیلی، جهانگرد و مستندساز جوان توسط انتشارات تیسا منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی کتاب «پرسه‌گردی با قانون دینامیت»، سفرنوشت کمیل سهیلی، جهانگرد و مستندساز جوان توسط انتشارات تیسا منتشر شده است.
این اثر سفرنوشت کمیل سهیلی، جهانگرد و مستندساز جوانی است که به قول خودش یک روز با قانون دینامیت تصمیم گرفت اگرها را کنار بگذارد، زنجیرهای دست‌وپاگیر را پاره کرده و بدون هیچ سرمایه و پس‌انداز خاصی، ماجراجویی را آغاز کند!
سهیلی در توصیف آغاز سفرهایش نوشته است: «وقت جاده است، دست تکان دادن برای ماشین‌هایی که ترمز هرکدام می‌تواند مسیری تازه به سفرت بدهد. انبوهی از داستان‌هایی که هیچ تصوری از آن نداری. راننده‌هایی که بیشتر سفرت را تحسین می‌کنند و مسیری را که همراهی‌شان می‌کنی، بهتر از هر جای دنیا می‌شناسند؛ معمولاً آن جاده را در تمام زندگی آمده‌اند و باز هم خواهند رفت، اما فقط همان مسیر را؛ و البته برخی از آنها می‌خواستند همراهت شوند: فقط «اگر ازدواج نکرده بودم»، «اگر کار نداشتم»، «اگر فردا آمده بودی»، «اگر بار همراهم نبود» و «اگر...». با خودم فکر می‌کنم اگر من اینجایم، فقط به این دلیل است که یک‌بار یرای همیشه اگرها را کنار گذاشتم؛ همین که تصمیم گرفتم یک‌بار هم که شده از قانون دینامیت استفاده کنم».
قانون دینامیت، چیزی است که سهیلی برای رهایی از روزمرگی و به قول خودش، به نفع امیدها و آرزوهایش از آن استفاده کرد تا قدم در جاده بگذارد و پیش برود: «قانون دینامیت، قانونی ثبت و تأیید نشده است که طبق آن درست باید وقتی از زندگی‌ات کاملاً کلافه‌ای و می‌دانی که راضی‌ات نمی‌کند، وقتی خوب می‌دانی که زمانت را صرف کاری می‌کنی که دوست نداری، به خرید چیزهایی وابسته‌ای که نیازشان نداری، می‌دانی که سال‌هاست آرزوهایت را به عقب می‌اندازی تا «وقت» آن برسد و از طرفی هیچ راه نجاتی هم نمی‌بینی، درست در همان نقطة سردرگمی، به نفع امیدها و آرزوهایت فتیلة دینامیت را آتش زده و درست پشت‌پایت پرت کنی. حال دیگر انتخاب با توست؛ آن‌قدر تعلل کنی تا همراه هرچیزی که روی هم تل‌انبار کرده‌ای در انفجار بسوزی یا در همان لحظه قدم برداری و تا قبل از انفجار دینامیت، خودت را رها کرده و رهسپار شوی «به جایی که اینجا نیست».
عیسی امیدوار، جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز، در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته است، بیان می‌دارد: «دیدن جوان‌های جسور و خطرپذیر مثل نویسندة این کتاب که حاشیة امن زندگی روزمره را ترک می‌کنند و با هدف و انگیزه به دیدن شگفتی‌های دنیا می‌روند، برایم بسیار باارزش است... امروزه... داستان‌های جدیدی در جهان متولد شده‌اند... که در انتظار مسافران تازه‌نفسی هستند که آنها را کشف کرده، دریابند و بازگو کنند». کمیل سهیلی نیز در این سفر نوشت، داستان‌ها و ماجراهای سفرهای عجیب‌و غریبش را بازگو می‌کند: از چادر زدن در دهانة یک آتشفشان نیمه‌فعال، تا پشت‌صحنة دردناک زندگی روسپی‌های تایلندی، از ساعت‌های گم شدن در دریا و ساعت‌ها بی‌هدف شنا کردن برای زنده ماندن، تا زندگی تک‌وتنها در یک جزیرة خالی از سکنه.
کمیل سهیلی در این کتاب ۲۲۰ صفحه‌ای، با رویکردی چالشی، راوی سفرهای خود از سرتاسر دنیا و به زبانی متفاوت است. او در این سفرنوشت، فقط به بازگو کردن ماجراهای عجیب و غریب سفر نمی‌پردازد؛ نویسنده با نگاهی فلسفی و گاه انتقادی با مخاطب از سفرهایش می‌گوید و افکار و سؤال‌های ذهنی‌اش را به ماجراها پیوست می‌کند!
کتاب پرسه‌گردی با قانون دینامیت را انتشارات تیسا چاپ و منتشر کرده است و به قیمت ۵۴۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

منبع خبر : خبرگزاری مهر
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد