انتشارات تیسا
فرصتی برای گسترش افکار؛ فعال در حوزه چاپ و نشر کتابهای علوم انسانی.
منتشر شد
ایدز از بیماریهای جدید و متاسفانه گسترشپذیر جوامع جدید است در فرایند انگزایی، برچسبزنی و هراس اخلاقی شکل گرفته در رسانههای جمعی و شبکهای گرفتار در چنین قابی شده است. رسانهها عمدتا در رویایی با مبتلایان به ایدز گرفتار سوءبازنمایی شدهاند و در این گرفتاری از ایفای نقش خود بازماندهاند. اهمیت کلیشهها، تصورات قالبی، برچسبها و برساختههای اخلاقی را در این زمینه نمیتوان و نباید از یاد برد. علاوه بر آنها باید به ساز و کارهای رمزگشایی مخاطبان اعم از بیماران و غیر بیماران از این پیامهای جهتدار و یا رازآلود توجه کرد. تحقیقات گوناگون ارتباطی که در جهان و ایران انجام گرفتهاند، نشان میدهند که مسئله ضعفها و ناکارآمدیهای رسانهها هم به لحاظ گفتمانی و هم به لحاظ حرفهای مهم و ریشهای است؛ اما کمتر در منظومههایی معنادار و به همپیوسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند.
دکتر خانیکی، دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، در مورد این کتاب میگویند: رساله دکتری خانم عاطفه آقایی که تحت عنوان "مطالعه صورتبندیهای گفتمانی ایدز در سینما و تلویزیون ایران" در دانشگاه تهران به انجام رسیده، از جمله همین پژوهشهای ارزنده و سودمند است. این اثر که اکنون با نام "روند تاریخی پدیده ایدز در سینما و تلویزیون ایران" منتشر میشود، صورتبندیهای گفتمانی پدیده ایدز را در تولیدات مهم سینمایی و تلویزیونی ایران مطالعه کرده است.
#روند_تاریخی_پدیده_ایدز در سینما و تلویزیون ایران
#انتشارات_تیسا
#عاطفه_آقایی