انتشارات تیسا
فرصتی برای گسترش افکار؛ فعال در حوزه چاپ و نشر کتابهای علوم انسانی.
«مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران» منتشر شد
نتشارات تیسا مجموعه مقالات همایش علمی «مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران (ماتریس فرهنگی)» را در سه جلد و همراه با کتاب چکیده مقالات این همایش منتشر کرده است. این مجموعه شامل بیش از ۶۰ مقاله در زمینه مدیریت و برنامهریزی شهری است.
به گزارش انتشارات تیسا، مدیریت استراتژیک فرهنگی (ماتریس فرهنگی)، به معنای آگاهی همه جانبه از تغییر و تحولات محیط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، منطقهای و بینالمللی با رویکرد آیندهنگر به منظور تدوین، طراحی، مدلسازی، سیاستگذاری و برنامهریزی جامع فرهنگی جهت نیل به اهداف و آرمان های نظام فرهنگی است.
در همین راستا یکی از مهم ترین نهادهای موثر در طراحی و برنامه ریزی ماتریس فرهنگی شهر تهران در سالهای اخیر، شهرداری تهران بوده که نقش برجسته ای در طراحی و اجرایی کردن این ایده داشته است. بر این اساس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید و تمرکز بر این مفهوم و به منظور تجمیع ادبیات و تشویق پژوهشگران و محققان علاقه مند، همایشی با عنوان مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران برگزار کرده است؛ همایشی که مجموعه مقالات آن توسط انتشارات تیسا و در مجموعه کتابی به همین نام منتشر شده است.
در پیشگفتار این مجموعه به قلم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران آمده است: «در ساختار مدیریت شهری باید درباره سازگار نمودن تغییرات تکنولوژیک با تغییرات اجتماعی دغدغه دائمی داشت، چرا که هیچ توسعه و رشد کالبدی در شهر پذیرفته نیست مگر این که از قبل درباره ابعاد و آثار فرهنگی و اجتماعی آن فکر شده باشد و این مهمترین بایسته کارکردی ماتریس فرهنگی برای کلانشهر تهران است.»
مدل مطلوب مدیریت و توسعه فرهنگی شهر تهران، آسیب شناسی فرهنگی شهرداری تهران، گفتمان های سیاست های فرهنگی شهرداری تهران، رویکرد ماتریسی در برنامه ریزی فرهنگی، دستاوردهای شهرداری تهران درتوسعه دانش فرهنگی و اجتماعی، رهیافتهای شهرداری تهران برای بهبود سبک زندگی شهروندان و نقش فرهنگ سازمانی بر کیفیت اخلاق حرفه ای در سازمانها از جمله مقالات ارایه شده در این همایش هستند که متن کامل آنها در این مجموعه سه جلدی آمده است.
مجموعه سه جلدی مقالات همایش علمی «مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران (ماتریس فرهنگی)» از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است. تیراژ هر جلد از این مجموعه ۶۰۰ نسخه و بهای هر جلد، ۲۰ هزار تومان است.