عنوان پیام
متن پیام

فراغت، علمی مطالعاتی

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶     تعداد بازدید : ۶۸۵
فراغت، علمی مطالعاتی

اوقات فراغت را شاید در باور عام علم ندانیم، اما یکی از مباحث جذاب مطالعات گردشگری و جامعه‌شناسی است.

کتاب «مفاهیم کلیدی در مطالعات فراغت» یکی از کتاب‌هایی است که قصد دارد منابع مطالعاتی این حوزه را تکمیل کند. این کتاب به تازگی به چاپ دوم رسیده‌است.

دیوید هریس نویسنده کتاب، در این رابطه می‌گوید:

«فراغت» در مفهومی کلی‌تر دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که در سنت‌های مطالعات رسانه و علوم اجتماعی، تاریخ و اقتصاد تجزیه و تحلیل می‌شوند. واقعیت این است که بر اساس تفسیرهای اخیر، تجربه فراغت و لذت‌های آن را می‌توان در بیشتر فعالیت‌های انسانی، از جمله فعالیت‌هایی ردیابی کرد که هنگام کار بدان می‌پردازیم. هدفم به کارگیری عمومی‌ترین تعریف برای فراغت است و بر این اساس، مطالعه فراغت را شامل طیف بسیار وسیعی از فعالیت‌ها می‌دانم.

این کتاب که ترجمه‌ای از محمدسعید ذکایی و سنا چاوشیان است را انتشارات تیسا به چاپ رسانده است.

شاید بتوان کتاب حاضر را نخستین نمونه از یک متن آموزشی دانست که مفاهیم و واژه‌های اصلی این قلمرو را به شیوه‌ای آموزشی و در قالب یک دایرة‌المعارف کوچک عرضه می‌کند. استفاده از منابع متنوع و اصلی، جهت‌گیری بین‌رشته‌ای، به‌کارگیری مثال‌های متنوع و اشاره به مناقشه‌ها و بحث‌های نظری درباره هر مفهوم، از ویژگی‌های بارز این کتاب است که آن را به متنی مفید و خواندنی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی تبدیل می‌سازد.

در ترجمه کتاب از شیوه‌ای یکدست در انتخاب معادل‌ها برای مفاهیم و واژه‌های محوری استفاده شود تا تقسیم کار میان مترجم‌ها مانعی برای فاصله گیری متن از یکدستی و روایی آن نباشد.

امید است اثر حاضر تا حدی کمبود منابع آموزشی تخصصی در حوزه مطالعات فراغت و مصرف را جبران کند.

چاپ دوم این کتاب با قیمت ۲۳ هزار تومان و در ۵۱۱ صفحه عرضه شده‌است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد