انتشارات تیسا
فرصتی برای گسترش افکار؛ فعال در حوزه چاپ و نشر کتابهای علوم انسانی.
چاپ دوم فرهنگ کافیشاپ رسید
زندگی شهری مدرن فرهنگی مختص خود ایجاد کردهاست. ساکنان شهرهای بزرگ تفریحات و قواعد زندگی خاصی را به وجود میآوردند. یکی از فرهنگهایی که امروزه به سرعت در حال گسترش است، فرهنگ کافهنشینی است.
مردم به صرف نوشیدن قهوه به کافیشاپ نمیروند. چه بسا که تهیه قهوه و نوشیدن آن در خانه بسیار ارزانتر و آسودهتر باشد. صرف قهوه در کافیشاپ بهانهای برای رسیدن به تجربههای دیگر است. گویی مردم در کافیشاپها فرهنگ مدرنیته را تجربه میکنند و به سوی جهانی شدن گام برمیدارند.
به تدریج کافهنشینی فرهنگی را به وجود آورده است که از آن به عنوان «فرهنگ کافیشاپ» میتوان یاد کرد. دکتر نعمتالله فاضلی پژوهشگر انسانشناسی و از اساتید موثر مطالعات فرهنگی در ایران، در کتاب «کافیشاپ و زندگی شهری» به بررسی این فرهنگ و ویژگیهای آن پرداختهاست.
این کتاب در مجموعهای به نام نیمرخ شهر منتشر شدهاست. نیمرخ شهر پژوهشها مطالعاتی زندگی شهری را در برمیگیرد که با همکاری شهرداری تهران انجام گرفتهاست.
اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالهای اخیر به گونهای پیوسته و هدفمند به واکاوی موضوعات و پدیدههای اجتماعی و فرهنگی شهر تهران توجه دارد.
در همین راستا پایگاه دادههای اجتماعی شهرداری با همکاری انتشارات تیسا به انتشار مجموعه کتابهایی با عنوان نیم رخ شهر پرداختهاست.
کتاب «کافیشاپ و زندگی شهری» نوشتهی دکتر نعمتالله فاضلی را انتشارات تیسا به تازگی به چاپ دوم رساندهاست.
این کتاب ۷۱ صفحهای را میتوانید با قیمت ۵۰۰۰ تومان تهیه کنید.