عنوان پیام
متن پیام

چاپ دوم فرهنگ کافی‌شاپ رسید

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶     تعداد بازدید : ۶۹۸
چاپ دوم فرهنگ کافی‌شاپ رسید

زندگی شهری مدرن فرهنگی مختص خود ایجاد کرده‌است. ساکنان شهرهای بزرگ تفریحات و قواعد زندگی خاصی را به وجود می‌آوردند. یکی از فرهنگ‌هایی که امروزه به سرعت در حال گسترش است، فرهنگ کافه‌نشینی است.

مردم به صرف نوشیدن قهوه به کافی‌شاپ نمی‌روند. چه بسا که تهیه قهوه و نوشیدن آن در خانه بسیار ارزان‌تر و آسوده‌تر باشد. صرف قهوه در کافی‌شاپ بهانه‌ای برای رسیدن به تجربه‌های دیگر است. گویی مردم در کافی‌شاپ‌ها فرهنگ مدرنیته را تجربه می‌کنند و به سوی جهانی شدن گام برمی‌دارند.

به تدریج کافه‌نشینی فرهنگی را به وجود آورده است که از آن به عنوان «فرهنگ کافی‌شاپ» می‌توان یاد کرد. دکتر نعمت‌الله فاضلی پژوهشگر انسان‌شناسی و از اساتید موثر مطالعات فرهنگی در ایران، در کتاب «کافی‌شاپ و زندگی شهری» به بررسی این فرهنگ و ویژگی‌های آن پرداخته‌است.

این کتاب در مجموعه‌ای به نام نیم‌رخ شهر منتشر شده‌است. نیم‌رخ شهر پژوهش‌ها مطالعاتی زندگی شهری را در بر‌می‌گیرد که با همکاری شهرداری تهران انجام گرفته‌است.

اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سال‌های اخیر به گونه‌ای پیوسته و هدفمند به واکاوی موضوعات و پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران توجه دارد.

در همین راستا پایگاه داده‌های اجتماعی شهرداری با همکاری انتشارات تیسا به انتشار مجموعه کتاب‌هایی با عنوان نیم رخ شهر پرداخته‌است.

کتاب «کافی‌شاپ و زندگی شهری» نوشته‌ی دکتر نعمت‌الله فاضلی را انتشارات تیسا به تازگی به چاپ دوم رسانده‌است.

این کتاب ۷۱ صفحه‌ای را می‌توانید با قیمت ۵۰۰۰ تومان تهیه کنید.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد