عنوان پیام
متن پیام

نظریه فلوریدا در یک کتاب بررسی شد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۳/۲۱     تعداد بازدید : ۷۲۲
نظریه فلوریدا در یک کتاب بررسی شد

مجموعه نیم‌رخ شهر به چاپ دوم کتاب«شهر خلاق، طبقه خلاق» اثر مشترک حسن اشتری و حافظ مهد‌نژاد اقدام کرد. نظریه فلوریدا در این کتاب از سوی نویسندگان مورد بررسی قرار گرفته و به چاپ دوم رسیده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نظریه مشهور شهر خلاق توسط ریچارد فلوریدا مطرح شده است که در آن ظهور عصر خلاق،‌در شکل یک انقلاب اجتماعی غیر‌قابل مهار معرفی شده است. به نظر فلوریدا جذب افراد خلاق موجب قدرتمند‌شدن شهرها و بالندگی اقتصادی آن می‌شود.
نویسندگان در این اثر ضمن معرفی شهر خلاق و طبقه خلاق، به نقش غیر‌قابل انکار نخبگان در توسعه شهرها نیز اشاره کرده و معتقدند، ضرورت توجه به حفظ نخبگان و استعدادهای خلاق باعث می‌شود تا منظری متفاوت از شهر ها نشان داده شود.
مولفان در این کتاب، ‌با بررسی مفاهیمی مانند تفاوت شهرهای دیجیتالی و فیزیکی نقش سرمایه خلاق و شهر خلاق را از منظر خود بررسی کرده و در ادامه به اکوسیستم اخلاق پرداخته‌ و نوشته‌اند:«‌امروزه شاهد ظهور عصر جدیدی می‌باشیم که ویژگی بارز آن اهمیت رو به رشد دانش،‌ نوآوری و خلاقیت به موازات گرایش به سمت جهانی‌شدن و انتشار اطلاعات، ارتباطات و فناوری‌های رسانه‌ای می‌باشد.»
خوانندگان در ادامه مطالعه این کتاب با موضوعاتی مانند دیدگاه منتقدان و موافقان نظریه شهر خلاق و افراد و استعدادهای خلاق و نکات کلیدی درباره طبقه خلاق را از نظر می‌گذرانند.
کتاب«شهر خلاق،‌ طبقه خلاق» از مجموعه نیم‌رخ شهر از سوی انتشارات تیسا در ۷۵ صفحه به قمیت پنج هزار تومان بهار امسال به چاپ دوم رسیده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد