عنوان پیام
متن پیام

ساماندهی رسانه‌ها با کتاب «بررسی مدیریت رسانه» امکان‌پذیر شد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۰۳/۲۱     تعداد بازدید : ۶۲۲
ساماندهی رسانه‌ها با کتاب «بررسی مدیریت رسانه» امکان‌پذیر شد

بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی‌گذرد،‌ ولی به‌رغم این زمان کوتاه، نیاز به پیشرفت و توسعه این رشته به‌خوبی و به‌درستی درک شده است. کتاب «بررسی مدیریت رسانه» می‌کوشد سهمی ناچیز در رفع این مشکل داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «رشد و گسترش رسانه‌ها در دهه ۹۰ میلادی در جهان سبب پیدایش و شکوفایی رشته‌هایی شد که بتوانند بسیاری از نیازمندی‌های جامعه امروزی را تأمین کنند. مدیریت رسانه یکی از همین رشته‌های نوپا و بین‌رشته‌ای است که از علوم دیگر از جمله ارتباطات،‌ مدیریت، کامپیوتر،‌ اقتصاد و هنر بهره‌ می‌گیرد و هدف آن تأمین خواسته‌های مردمان امروزی است؛ مردمانی که در جامعه جهانی، متأثر از پدیده‌های اجتماعی، فرهنگ‌ها، امیال و آمال بیگانگان و خود،‌ در تلاشند تا زندگی سالمی بسازند. به همین علت است که روزبه‌روز بر اهمیت این رشته افزوده شده و ویژگی‌های آن نمایان می‌شود.»

به گفته مترجم این کتاب، بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی‌گذرد،‌ ولی به‌رغم این زمان کوتاه، نیاز به پیشرفت و توسعه این رشته در وطن به‌خوبی و به‌درستی درک شده است. تلاش استادان در این زمینه ستودنی است اما این رشته با کمبود منابع علمی مواجه است. این کتاب سعی دارد سهمی هرچند ناچیز در رفع این مشکل داشته باشد و در بی‌نقص بودن برگردان متن اصلی به زبان پارسی هیچ ادعایی ندارد.

مخاطبان در چهارده فصل با مطالب این کتاب آشنا می‌شوند. بررسی موردی: جنگ‌های بالگردی، واکنش شمار(تیراژ) روزنامه به تغییرات اقتصاد محلی، بررسی پتانسیل یک روزنامه کاملاً الکترونیکی برای جوانان، عوامل ساختاری سهم در رتبه‌بندی تلویزیونی: وابستگی شبکه، باند پخش نفوذ کابلی و اشباع بازار، آزار جنسی و مسئولیت نیابتی سازمان‌های رسانه‌ای، مدلی پیش‌گستر برای حل مشکلات اخلاقی و ادغامات کوتاه مدت در رسانه‌های جمعی: دلیل موثق و ناموثق عناوین هفت فصل نخست این کتاب را تشکیل می‌دهند.

آیا باید قربانیان تجاوز را در اخبار معرفی کرد؟، بی توجهی به قانون تهمت و توهین تا چه حد برای سازمان شما هزینه‌بردار است؟، مشکل در سیستم تحویل: مشکلات مربوط به شمار (تیراژ) سنت لوئیس سان، برنده نارضایتی از پخش: توقیف پخش «NYPD BLUEl» میان ریسک اقتصادی و واکنش مخاطب نسبت به نظارت ورودی، معبری به اوج (رسیدن به مقام ارشد): چطور روزنامه‌های زنجیره‌ای برجسته ناشران را آموزش و توسعه (ترویج/ ترفیع) می‌دهند؟، پرداخت حقوق فروشنده‌های رسانه: پیشنهادها و حوزه جست و جو برای محققان مدیریت رسانه دیگر عناوین اصلی این کتاب هستند.

کتاب «بررسی مدیریت رسانه» نوشته چارلز وارنر با ترجمه پیام زین‌العابدینی با شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه در ۳۰۳ صفحه به بهای ۲۱ هزار تومان از سوی انتشارات تیسا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد