عنوان پیام
متن پیام

مجابی: تعطیلات کتاب‌های دندان‌گیری را که برایم می‌فرستند می‌خوانم

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲     تعداد بازدید : ۶۰۹
مجابی: تعطیلات کتاب‌های دندان‌گیری را که برایم می‌فرستند می‌خوانم

جواد مجابی گفت: تعطیلات عید نوروز در تهران می‌مانم. چند کتاب دارم که باید آنها را پس از اصلاح نهایی به ناشرانم برگردانم اما در همین تعطیلات کتاب‌های دندان‌گیری را که برایم می‌فرستند می‌خوانم. این اواخر کتاب «آونگ فوکو» اومبرتو اکو را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم هر چند به نظر می‌رسد این روزها کتاب خواندن در ایران فراموش شده است.
جواد مجابی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: تعطیلات نوروز طبق معمول در تهران به سر می‌برم و چند کتاب خودم را که برای اصلاح نهایی باید به ناشر برگردانم تصحیح می‌کنم. کتاب «تاریخ ۹۰ سال نوآوری» را از ناشر گرفته‌ام و در همین تعطیلات باید کارش را انجام بدهم.

شاعر مجموعه شعر «شعر بلند تأمل» افزود: در ایام نوروز امسال کتاب‌هایی درخشان و خوبی را که برایم می‌فرستند خواهم خواند. این کتاب‌ها عمدتاً مجموعه داستان و شعرند. البته هنوز کتاب دندان‌گیری نخوانده‌ام. در عین حال معتقدم نمی‌شود به کسی توصیه کرد که کتاب بخواند.



نویسنده کتاب «شب ملخ» ادامه داد: چه کسی اهمیت می‌دهد که چه کتابی معرفی می‌شود. کوشش برخی دوستان در زمینه‌های مختلف باعث شده که مردم از کتاب بیزار شوند و وقتی برای مطالعه نگذراند. به گمانم نوعی بی‌توجهی به کتاب وجود دارد که عمده است و از روی اتفاق هم پیش نیامده. آرزویم در سال جدید برای کتاب این است که به عنوان یک کالای فرهنگی لازم از قید و بند سوءظن و دشمنی‌ها نجات پیدا کند و مانند دیگر هنرها که البته آنها هم با این مشکلات روبه‌رویند در میان مردم منتشر شود.

این شاعر، نویسنده و نقاش گفت: آنچه برای ما می‌ماند همین کتاب است و اگر این کالای فرهنگی دست و پا بریده یا ناقص به دست آیندگان برسد اصلاً خوب نیست. در واقع حرف من یک گله شخصی نیست بلکه نوعی نگرانی برای مجموعه کالاهای فرهنگی است که از دوره‌ای به دوره دیگر منتقل می‌شوند و البته این انتقال به هیچ وجه معقول و منطقی نیست.



وی افزود: با وجود تمام این مشکلات کتاب «آونگ فوکو» نوشته اوبرتو اکو را به خوانندگان پیشنهاد می‌دهم. این کتاب کتاب درخشانی است. همچنین کتاب «بیشعوری» را باید همه آدم‌های باشعور بخوانند تا به این نتیجه برسند که نکند خدایی ناکرده باشعور نبوده‌اند.

کتاب «آونگ فوکو» نوشته اومبرتو اکو نشانه‌شناس و نویسنده ایتالیایی با ترجمه رضا علیزاده در سال ۱۳۹۰ از سوی انتشارات روزنه منتشر شد. کتاب «بیشعوری» نوشته خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی سال گذشته از سوی انتشارات تیسا به چاپ رسید و در مدتی کوتاه به بیش از ۲۰ چاپ رسیده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد