عنوان پیام
متن پیام

رقابت آثار نشر «ققنوس» و «تیسا»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۲/۱۸     تعداد بازدید : ۱,۰۶۰
رقابت آثار نشر «ققنوس» و «تیسا»

کتاب «گفت‌وگوی حامد زارع با سید حسین نصر» در هفته دوم اسفند ماه چنان پر فروش شد که رقابت تنگاتنگی با کتاب «بیشعوری» در فهرست پر فروش‌های کتابفروشی‌های تهران دارد.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - حمید بهشتی: علاقه‌مندان به کتاب در هفته گذشته با مراحعه به کتابفروشی‌های تهران، کتاب‌های متنوعی را در سبد خرید خود قرار دادند؛ به‌طوری‌که آثار حوزه فلسفه، ادبیات داستانی و روانشناسی با بیشترین مخاطب روبه‌رو بودند.
بر این اساس کتاب «گفت‌وگوی حامد زارع با سید حسین نصر» در هفته دوم اسفند ماه چنان پر فروش شد که رقابت تنگاتنگی را با کتاب «بیشعوری» در فهرست پر فروش‌های کتابفروشی‌های تهران دنبال می‌کند.
همچنین کتاب‌هایی چون «ته خیار»، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» و «شاگرد قصاب» از دیگر کتاب‌های محبوب کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند و ناشرانی چون «ققنوس»، «تیسا»، «چشمه»، «مازیار»، «ماهی»، «نیلوفر»، «امیرکبیر » و «ثالث» حضوری پر رنگ در فهرست پر فروش‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.
این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از ۹ تا ۱۴ اسفند ماه را بررسی کرده است.
فروشگاه شهر کتاب مرکزی
ورود سه کتاب تازه وارد به فهرست پر فروش‌های این کتابفروشی و قرار گرفتن صدر نشینان هفته گذشته در انتهای این فهرست، مهم‌ترین اتفاق این فهرست در هفته گذشته بوده است؛ بر این اساس دو کتاب از دیوید آلموند با عناوین «پدر اسلاگ» و «اسم من میناست» با ۴۹ و ۳۴ جلد فروش درصدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه قرار گرفته است. همچنین کتاب «نامه‌های فلیکس خرگوش کوچولو به سفر دور دنیا می‌رود» نوشته آنت لنگن» با فروش ۲۶ جلدی نیز در رده سوم قرار گرفته است. «بیشعوری» و «ته خیار» که در هفته پیشتر در صدر این فهرست جای داشتند با ۲۴ و ۲۱ جلد فروش در انتهای آن قرار گرفته‌اند.
فروشگاه شهر کتاب ابن‌سینا
«بیشعوری» با فروش ۳۷ جلدی همچون هفته‌های پیشتر صدر این فهرست را به خود اختصاص داده و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» که در فهرست هفته گذشته هم حضور داشت با ۱۹ جلد در رده دوم ایستاده؛ «سمفونی مردگان» نیز که از کتاب‌های محبوب این فروشگاه در ماه‌های اخیر بوده، با فروش ۱۷ جلدی در جایگاه سوم قرار دارد. اما دو کتاب تازه وارد این فهرست «اتفاق» و «قدرت پنهان زیبایی» هستند که با ۱۳ و ۱۱ جلد فروش در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.
فروشگاه شهر کتاب بهشتی
«گفت‌وگوی حامد زارع با سید حسین نصر» که در هفته پیشتر در انتهای فهرست پر فروش‌های این فروشگاه بوده، در هفته گذشته با فروش هفت جلدی در صدر این فهرست ایستاده و سفرنامه «ابن بطوطه» با ۶ جلد فروش در رده دوم قرار دارد. «راز آگاهی»، «فلسفه ای برای زندگی » و «بعد زلزله» هر کدام با پنج جلد فروش در رده‌های بعدی این فهرست جای گرفته‌اند.
فروشگاه نشر چشمه
در فهرست پر فروش‌های این هفته «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» با ۴۶ جلد فروش همچنان پیشتازی می‌کند و «بیشعوری» با بازگشت دوباره به این فهرست، ۳۷ جلد فروش در رده دوم ایستاده‌ است. همچنین «ته خیار» با ۳۲ و «شاگرد قصاب» با ۲۹ جلد فروش در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. اما کتاب تازه وارد به این فهرست، کتابی از احمد شاملو با عنوان «خروس زری پیرهن پری» است که با ۲۴ جلد فروش در رده پنجم این فهرست قرار گرفته است.
فروشگاه انتشارات ثالث
فروشگاه ثالث در هفته‌ای که گذشت شاهد حضور پنج کتاب متفاوت در فهرست پر فروش‌های خود بود؛ بر این اساس «چند واقعیت باور نکردنی» از امیر حسین چهلتن و «کتاب غم» پوریا عالمی هر دو با ۱۵ جلد فروش صدر این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند و «باغی میان دو خیابان»، «گفتگوی حامد زارع با سید حسین نصر» و «قاتلی به پاکی برف» نیز هر کدام با ۱۰ جلد فروش در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.
فروشگاه انتشارات امیرکبیر
استقبال از مجموعه شعر یغما گلرویی با عنوان «باران برای تو می‌بارد» این کتاب را با ۱۶ جلد فروش در رده اول فهرست پر فروش‌های این کتابفروشی قرار داده است. علاقه‌مندان به آثار مودیانو که همواره پای ثابت خریداران کتاب از این فروشگاه هستند، با استقبال از «محله گمشده» این کتاب را با ۱۳ جلد فروش در رده دوم قرار داده است. همچنین مجموعه شعر کامران رسول‌زاده با عنوان «کوتاه بیا عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد» با ۱۱ جلد فروش در ده سوم و در نهایت «استاد عشق» و «گذر از رنج‌ها » با ۱۰ جلد فروش در انتهای این فهرست جای گرفته‌اند.
فروشگاه کتاب افق
فهرست پرفروش‌های این فروشگاه نسبت به هفته پیشتر خود تنها با دو تغییر روبه‌رو بوده؛ به‌طوری‌که «دوستش داشتم» با ۳۵، «منگی» ۲۱ و «زندگی در پیش رو» با ۱۰ جلد فروش همچون هفته پیشتر در صدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه قرار دارند.
اما دو کتاب تازه وارد به این فهرست عبارتند از «اتحادیه ابلهان» و «آئورا» که با ۹ و ۷ جلد فروش از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه در هفته گذشته به حساب می‌آیند.
فروشگاه انتشارات مولی
در این فروشگاه «گفت‌وگوی حامد زارع با سید حسین نصر» و «مثل فیلسوف نوشتن» هر کدام با ۱۹ جلد فروش محبوب‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده‌اند؛ همچنین «مجمع‌البحرین» که در باب فلسفه با مشرب عرفانی و آداب و آرا علمی خانقاهی است با فروش ۱۷ جلدی در رده سوم ایم فهرست قرار گرفته است. «نظری در باب تبار ایرانی پیامبر مکرم اسلام» و «فلسفه‌ای برای زندگی» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه به حساب می‌آیند.
فروشگاه انتشارات جیحون
در میان کتاب‌های روانشناسی و موفقیت که در این فروشگاه عرضه می‌شود، کتاب «چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم» با فروش ۲۵ جلدی در صدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه قرار گرفته است. «قوانین قدرت» نوشته رابرت گرین نیز با ۲۴ جلد فروش در رده دوم و «نیمه تاریک وجود» نیز با ۲۱۲ جلد فروش در رده سوم قرار گرفته است.
اما کتاب «اثر مرکب» که پرفروش‌ترین کتاب ماه‌های اخیر این فروشگاه بوده است، با ۲۱ جلد فروش در رده چهارم و «۴ میثاق» نیز با ۲۰ جلد فروش از دیگر کتاب های محبوب این فروشگاه به حساب می‌آیند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد