عنوان پیام
متن پیام

سایه سنگین «بیشعوری» بر سفرنامه شاملو/ «بیشعوری» باز هم بازار کتاب را فتح کرد

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸     تعداد بازدید : ۹۰۵
سایه سنگین «بیشعوری» بر سفرنامه شاملو/ «بیشعوری» باز هم بازار کتاب را فتح کرد

با وجود اینکه انتظار می‌رفت انتشار چاپ دوم سفرنامه شاملو، «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» به عنوان محبوب‌ترین کتاب بازار در هفته گذشته معرفی شود اما انتشار چاپ بیستم کتاب «بیشعوری» آنچنان مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت که معادلات بازار را تغییر داد.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - حمید بهشتی: بازار کتاب تهران در هفته گذشته با دورخیز کتابفروشی‌ها برای دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب و مراجعه علاقمندان برای دریافت آنها روزهای گرمی را پشت سر گذاشت.
درحالی‌که انتشار «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» سفرنامه احمد شاملو در هفته‌های گذشته، بازار کتاب را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود و تلاش بسیاری از کتابفروشی‌ها برای دریافت و ارائه این کتاب بی‌ثمر ماند، انتظار می‌رفت که انتشار چاپ دوم این کتاب مهمترین اتفاق بازار کتاب تهران را در هفته گذشته رقم بزند. اما انتشار چاپ بیستم از کتاب «بیشعوری» و مراجعه گسترده علاقمندان برای دریافت این کتاب، سرنوشت محبوب‌ترین کتاب بازار را در هفته گذشته تغییر داد.
بر این اساس «بیشعوری» پر تکرارترین کتاب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران بود و پس از آن «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» با بیشترین استقبال از سوی مراجعان همراه بود. همچنین «اتفاق» و «ته خیار» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب در کتابفروشی‌های تهران هستند. در این میان ناشرانی چون «نیلوفر»، «مازیار»، «معین»، «چشمه»، «مرکز» و «نگاه» بیشترین آثار را در فهرست پر فروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.
این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از ۲۰ تا ۲۵ دی ماه ۱۳۹۳ را بررسی کرده است.
فروشگاه شهر کتاب مرکزی: بازگشت دوباره «اتفاق» و قرار گرفتن در صدر این فهرست پر فروش‌ها، مهم‌ترین اتفاق پر فروش‌های این فروشگاه است؛ بطوریکه با ۳۴ جلد فروش جای «ته خیار» را با ۲۸ جلد فروش در صدر جدول گرفته است. «روزنامه‌نویس» نوشته جعفر مدرس صادقی نیز که از تازه وارردهای این فهرست محسوب می‌شود، با ۱۲ جلد فروش در رده سوم جای گرفته است. «حکمت و سیاست» جلد نخست مجموعه تاریخ شفاهی با ۱۰ جلد و «پنج اقلیم حضور» با ۹ جلد فروش در انتهای این جدول جای گرفته‌اند.
فروشگاه شهر کتاب ابن‌سینا: در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه نسبت به هفته پیشتر با تغییراتی چند روبرو بوده؛ بطوریکه سفرنامه احمد شاملو با پیشی گرفتن از «بیشعوری و «اتفاق»، با ۱۸ جلد فروش در صدر ایستاده و «بیشعوری» با ۱۷ و «اتفاق» با ۱۵ جلد فروش در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین دو کتاب تازه وارد «یک عاشقانه آرام» و «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» که جای «پنج اقلیم» و «سمفونی مردگان» را در این فهرست گرفته‌اند، به ترتیب با ۱۱ و ۸ جلد فروش در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
فروشگاه شهر کتاب بهشتی: کتاب «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» با ۱۵ جلد فروش همچون هفته گذشته در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه قرار گرفته و پس از آن «بیشعوری» با فروش ۱۲ جلدی عنوان محبوب‌ترین کتاب این فروشگاه را به خود اختصاص داده است. «فرهنگ پسامدرن» نیز با فروش ۹ جلدی در رده سوم و «اتفاق» که در هفته پیشتر در رده دوم قرار داشت، در این فهرست با ۸ جلد فروش در رده چهارم ایستاده است. همچنین «در هزارتوی نیچه» که به بررسی دیدگاه‌های نیچه درباره موضوعاتی چون هیچ‌انگاری، تراژدی و تبارشناسی می‌پردازد، از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه است.
فروشگاه نشر چشمه: رمان جنجالی پاتریک مک کیب با عنوان «شاگرد قصاب» که به تازگی به فهرست پر فروش‌های این فروشگاه اضافه شده، با فروش ۴۴ جلدی در صدر این فهرست قرار گرفته و «ته خیار» و «بیشعوری» از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه با ۲۹ و ۳۰ جلد فروش در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین رمانی از گلبرگ رنجبر با عنوان «کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم» و مجموعه شعر علی عبدالرضایی با عنوان «خدایا مرا ببخش حالا نه» که از دیگر تازه واردهای این فهرست به حساب می‌آیند، هر کدام با ۲۳ جلد فروش در انتهای آن قرار گرفته‌اند.
فروشگاه انتشارات ثالث: پس از اینکه تب خرید آثار سید علی صالحی در این فروشگاه فروکش کرد، باز هم شاهد حضور «بیشعوری» در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه هستیم. بطوریکه با ۱۳ جلد فروش در رتبه اول قرار گرفته است. همچنین «اولیس جوی» با ترجمه منوچهر بدیعی با ۱۲ جلد فروش و «کتاب کوچک معصومیت و امید» نیز با ۱۰ جلد فروش در این فهرست قرار دارند. کتاب «سیمین بهبهانی» از مجموعه تاریخ شفاهی ادبیات معاصر ایران و «هرمنوتیک» جلد نهم از دانشنامه فلسفی استندفورد نیز از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه هستند.
فروشگاه انتشارات امیرکبیر: حضور دو کتاب از پاتریک مودیانو برنده نوبل ۲۰۱۴ جالب‌ترین نکته فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه است. بطوریکه «ناشناخته ماندگان» از انتشارات چشمه با ۱۷ جلد فروش در رده اول و «محله گمشده» از انتشارات افراز با ۱۳ جاد فروش در رده سوم قرار گرفته‌اند. همچنین «گتسبی بزرگ» نوشته فیتس جرالد با ۱۶ جلد فروش در رده دوم قرار گرفته است. مجموعه‌ای از اشعار کامران رسول زاده به عنوان «فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز «تو»ام» و «تصویر یک جنایت» نوشته سحر قدیمی از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشگاه بوده‌اند.
فروشگاه کتاب افق: همچون هفته پیشتر، تزهای فرید قدمی درباره نوشتار و نوع ادبیات که در قالب یک کتاب جیبی با عنوان «سیاست ادبیات» ارائه شده و «تنهایی پر هیاهو» در صدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه قرار دارند؛ اما کتاب‌های تازه وارد به این فهرست شامل «مرد صد ساله‌ای که از پنجره فرار کرد» با ۷، «اگنس» با ۶ و «همنوایی شبانه ارکستر چوبها» با ۵ جلد فروش هستند.
فروشگاه انتشارات مولی: «رساله منطقی فلسفی» لودویک ویتگنشتاین با فروش ۲۵ جلدی پر فروش‌ترین کتاب این فروشگاه بوده است و «لطایف الطوایف» با ۲۲ و سفرناه احمد شاملو با ۲۱ جلد در تعقیب آن هستند. همچنین «دروغ و نقش آن در دین و دنیا» نوشته مهدی بازرگان و زندگینامه خودنوشت روزبهان بقلی با عنوان «کشف الاسرار و مکاشفات الانوار» نیز در این فهرست قرار دارند.
فروشگاه انتشارات جیحون: کتاب «غرق در نور» با وقفه‌ای یک هفته‌ای، به همراه «قدرت صبر» به صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه بازگشت؛ به‌طوریکه این دو کتاب با فروش ۲۲ جلدی پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه بوده‌اند. کتابی از انتشارات بخشایش با عنوان «چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم» و همینطور «نیمه تاریک وجود» از انتشارات حمیدا با ۱۸ و ۱۵ جلد در تعقیب آنها هستند.
همچنین «بیشعوری» نیز پای علاقمندان به خود را به این فروشگاه باز کرد تا با فروش ۱۴ جلدی در انتهای این فهرست قرار گیرد.
فروشگاه انتشارات کیهان: ششمین جلد از مجموعه درس‌گفتارهای انتشارات صهبا با ترجمه تفصیلی رهبر معظم انقلاب از «آیة الکرسی» با فروش ۱۸۸ جلدی در هفته گذشته در صدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه بود.
همچنین جلد ۴۸ از مجموعه نیمه پنهان با عنوان «راز قطعنامه» نیز با فروش ۱۶۹ جلدی در رده دوم قرار گرفته است. مکان سوم این فهرست به دیدگاه‌ رهبری درباره زن و نقش او در خانواده و ارائه دادن الگوی جامع خانواده اسلامی برای جوامع بشری اختصاص یافته که در قالب کتاب «خانواده» در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. همچنین در ماه‌های ابتدایی سال جدید میلادی کتاب «مسیح در شب قدر» با ۳۶ جلد فروش و «انسان ۲۵۰ ساله» نیز با ۳۵ جلد فروش در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد