عنوان پیام
متن پیام

کتاب‌هایی نو از نشر تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸     تعداد بازدید : ۷۱۴
کتاب‌هایی نو از نشر تیسا

برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک
بازاریابی برای کسب‌و‌کار، در رقابت بسیار تنگاتنگ امروزی در بازار، در بهترین حالت کار بسیار دشواری است. پول به‌سختی به‌ دست می‌آید. مشتر‌یان زیاده‌خواه و پرتوقع شده‌اند. افزون بر این، تنوع و فراوانی راهکارهای بازاریابی موجود، برای صاحبان تجارت و بازاریابان می‌تواند گیج‌کننده و خسته‌کننده باشد.این کتاب حاصل ۳۰ سال تجربه در بازاریابی محصولات و خدمات در سطح داخلی و بین‌المللی بوده و یک ابزار مناسب و لازم برای توسعه تجارت‌هایی با اندازه کوچک تا متوسط است. ایجاد یک برنامه بازاریابی استراتژیک برای تجارت شما ممکن است کاری دلهره‌آور به‌ نظر برسد. درحقیقت، بسیاری از صاحبان تجارت در پی چنین برنامه‌ای نیستند و بسیاری هم، یک برنامه ناقص را پیاده می‌کنند؛ چراکه آنها، یک فرایند کاربردی و قابل‌کنترل را به‌ کار نمی‌گیرند. کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط با تئوری‌های بازاریابی و رویه‌های عملی به این موضوع‌ها می‌پردازد. کتاب « برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط» کتابی از دیوید دبلیو اندرسون با ترجمه دکتر ابوالفضل دانایی و امیر احسانی در ۱۵۷ صفحه، را انتشارات تیسا منتشر کرده است.


رهایی یا انقیاد؛ فلسفه سیاسی تکنولوژی اطلاعات در قرن بیستم

تکنولوژی اطلاعات، به صورت انقلابی از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد، اغلب عرصه‌های زندگی انسان را دچار تغییر بنیادین کرده است. سرعت همه‌گیر شدن و تغییرات، به‌قدری بالا بود که فیلسوفان، کمتر فرصت بررسی این رویداد را پیدا کرده‌اند. سیاست که وظیفه سامان‌دهی عرصه قدرت را به صورت متعادل، برعهده دارد با تکنیک‌های عصر اطلاعات دچار تحولات شکلی و محتوایی شده است. این کتاب تلاش دارد صورت ناخودآگاه و منطق‌های پنهان رابطه تکنولوژی اطلاعات و سیاست را مورد واکاوی دقیق قرار دهد. سیاست‌مداران، شهروندان، دولت‌ها و بازیگران بین‌الملل، نسبت به تکنولوژی اطلاعات، دارای پیش فرض‌ها و منطق‌های آشکار و پنهانی هستند که اغلب دارای نظم و ساختاری نااندیشیده است اما بر روی آینده سوژه‌های سیاست، تأثیر مستقیم دارد. این کتاب به ده منطق اصلی رابطه تکنولوژی اطلاعات و سیاست می‌پردازد؛ به گونه‌ای که در هرکدام، تکنولوژی اطلاعات و سیاست در جهان‌زیستِ خوش‌بین و تفهمی، متعادل و انتقادی و رادیکال و بدبین، به سیاست‌گذاری و رقم زدن آینده جماعت‌های انسانی روی می‌آورند. نویسنده کتاب تلاش می‌کند ده منطق ممکن ارتباط تکنولوژی اطلاعات و سیاست را با به سخن درآوردن فیلسوفان و نحله‌های اصلی فلسفه سیاسی قرن بیستم به گونه‌ای با روش پدیدارشناسی به سخن درآورد که هیچ غیری، امکان ورود به منظومه را نداشته باشد و طرحی منطقی برای راهبرد سیاست‌گذاری توسعه و سامان‌دهی مجدد متن سیاست در ایران با استفاده از خودآگاه‌سازی درباره عصر جدید، ایجاد کند. کتاب « رهایی یا انقیاد؛ فلسفه سیاسی تکنولوژی اطلاعات در قرن بیستم» کتابی از روح‌الله اسلامی در ۲۲۲ صفحه، را انتشارات تیسا منتشر کرده است.

از انعطاف‌پذیری تا شورش

در دسامبر ۲۰۱۱ جنبشی مردمی، خاورمیانه و شمال آفریقا را درهم نوردید و جهان را شگفت‌زده کرد. این جنبش سرآغاز اعتراضات زنجیره‌ا‌ی و بی‌سابقه‌ای در منطقه عرب‌نشین جهان از تونس، مصر و مراکش گرفته تا یمن و بحرین شد و معترضان را به خیابان کشاند تا آزادی، مردم‌سالاری، حقوق بشر، عدالت اجتماعی و در یک کلام «تغییر» را طلب کنند. تحلیلگران نام‌های متفاوتی را ازجمله «انقلاب‌های رنگی»، «قیام‌های عربی» و «بیداری عربی» بر این تحولات نهادند و تلاش کردند این رویداد شگفتی‌ساز را از دیدگاه‌های متفاوتی بررسی کنند. هدف این پژوهش که ثمره کوشش فکری جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند با همکاری برخی از کارشناسان و نویسندگان عربی است و هدف آن ارائه درکی جامع از قیام‌های عربی و همچنین معرفی دقیق عوامل مهمی است که می‌تواند در توجیه و تبیین بسیج جنبش توده‌ا‌ی مردم خاورمیانه در سال ۲۰۱۱ سودمند باشد. بر این اساس نویسندگان کتاب می‌کوشند داستان حیرت‌انگیزی دربارة اراده انسان و چگونگی غلبه او بر ترس را با تأکید بر عوامل درونی و ویژگی‌های مؤثر در شکل‌گیری این جنبش برای ما روایت کنند. عوامل و ویژگی‌هایی مانندِ اقتدارگرایی سیاسی در رژیم‌های حاکم بر این کشورها و بی‌عدالتی‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی موجود. همچنین نویسندگان کتاب با ارزیابی فرصت‌ها و چالش‌های پیشِ رو برای گذار سیاسی و در نهایت با نگاهی به پیامدهای امنیتی این تحولات و واکنش‌های ملی، منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی آن،‌ داستان حیرت‌انگیزی درباره اراده انسان و چگونگی غلبه بر ترس را برای ما روایت کنند. کتاب « از انعطاف‌پذیری تا شورش (تلاش برای فهم پدیده انقلاب‌های عربی)» کتابی از پائول آرتز با ترجمه رضا التیامی‌نیا، علیرضا سمیعی اصفهانی در ۱۸۸ صفحه را انتشارات تیسا منتشر کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد