عنوان پیام
متن پیام

سه‌ شنبه‌ای به یادماندنی و زیبا با نشر تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱     تعداد بازدید : ۵۹۲
سه‌ شنبه‌ای به یادماندنی و زیبا با نشر تیسا

تهران، سینما و مدرنیته شهری

بهارک محمودی با بررسی تصویر تهران در سینما تاملی انتقادی از مدرنیته در ایران را در کتاب امروز ارائه داده است. از نگاه محمودی مدرنیته مهم‌ترین موضوعی است که عرصه اندیشه و عمل انسان را در طول سده‏های اخیر تحت سیطره خود قرار داده و شهر به مثابه بستری برای ظهور و حضور آن تلقی شده است. تهران به‌عنوان نماد مدرنیته ایرانی، در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مورد توجه قرار گرفته، به‌گونه‌ای که تصویر تهران در این فیلم‌ها، در واقع تاریخ تحولات مدرنیته ایرانی به شمار می‌رود. ازاین‌روست با میانجی‌گری سینما و از خلال تفسیر آثار سینمایی به درک روابط، هویت و ساختارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فضاهای شهری و نیز تناقضات موجود در بین آنها نائل شده و نهایتاً تأملی انتقادی از مدرنیته در ایران ارائه داد. کتاب« تهران، ‌سینما و مدرنیته شهری» اثر بهارک محمودی با تکیه بر بررسی مدرنتیه شهری در تهران را انتشارات تیسا در ۷۹ صفحه منتشر کرده است.

پیچیدگی سیاست درایران

چرا رخدادهای سیاسی در ایران، همواره تحلیل‌گران، سیاست‌مداران، رسانه‌ها و مردم را غافلگیر می‌کند؟ در این کتاب از نگاهی علمی‌به این موضوع پرداخته شده و برای پاسخگویی به این پرسش، از دو نظریه پیچیدگی و آشوب که بیشتر در دانش‌های ریاضی و تجربی کاربرد دارند، استفاده شده است تا از این راه، پیچیدگی سیاست در ایران توضیح داده شود. این کتاب با نگاهی فشرده به تعریف و الگوهای نظری سیستم‌های پیچیده و آشوبی، در پی آن است تا دلایل شگفت‌آور بودن و غیر‌قابل پیش‌بینی بودن رخدادهای سیاسی ایران بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲ را تحلیل کند. در پایان کتاب هم پیشنهادهایی برای سیاست‌مداران در چنین فضای غیرقابل پیش‌بینی‌ای ارائه شده است. کتاب پیچیدگی سیاست درایران نوشته سید ولی موسوی‌نژاد در ۲۳۲ صفحه توسط انتشارات تیسا منتشر و روانه بازار کتاب شده است .

از‌هاشمی‌تا روحانی

در این اثر کوشش شده تا سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ایران با استفاده از رویکرد سازه‌انگاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که «چه عواملی در تدوین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ایران مؤثر است؟» به عقیده نویسندگان، در کنار بررسی نقش ساختارهای مادی در سیاست خارجی که عموماً در سایر آثار نگاشته‌شده درباره سیاست خارجی ایران مورد توجه واقع شده‌اند، پرداختن به نقش ساختارهای معنایی، هنجارها، ارزش‌ها و قواعد که هویت جمهوری اسلامی‌و به دنبال آن سیاست خارجی کشور را شکل داده‌اند، ضروری است و بدون آن هرگونه تحلیلی ناقص خواهد بود.

«سپهر نظری، سازه‌انگاری به مثابه یک روش»، ««طرح سیاست خارجی دولت علی اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی از سال (۱۳۶۸- ۱۳۷۶)»، «سیاست خارجی سیدمحمد خاتمی‌۱۳۷۶- ۱۳۸۴)»، «سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ایران در دوران محمود احمدی نژاد ۱۳۹۲- ۱۳۸۴» و «سیاست خارجی در دوره حسن روحانی۱۳۹۶- ۱۳۹۲» عناوین پنج فصل این کتابند. کتاب «از‌هاشمی‌تا روحانی» تالیف علی باقری دولت‌آبادی و محسن شفیعی سیف‌آبادی در ۳۸۴ صفحه، شمارگان یک‌هزار و ۲۰۰ نسخه از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است.

فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب

برای آشنایی با مفاهیم دانشجویی به روایت امروز و مطالعه تعریفهای جدید و همچنین تصویرگری برای آن کتاب «فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب» را ورق بزنید. برای مثال در تعریف پایان نامه می‌خوانیم: پایان‌نامه هیچ ربطی به تحقیق و پژوهش و روش‌شناسی ندارد و عبارت است از همان فرایندی که در تایپ و تکثیری‌های خیابان انقلاب تهران و نزدیک سایر دانشگاه‌ها جریان دارد. در این کتاب بیش‌از بیست جای خالی برای تصویرسازی وجود دارد؛ اگر ذوق نقاشی و تصویرسازی دارید، می‌توانید در این فضاهای سفید اثر هنری خلق کنید. اگر آثار هنری‌تان به جای قلب تیرخورده و جام شکسته، طنزآمیز و الهام‌گرفته از متن باشند، این شانس را دارید که تصویرگر چاپ بعدی این کتاب باشید و درضمن مبلغ قابل توجهی هم از نشر تیسا جایزه بگیرید؛ آدرس و شماره تلفن تیسا در صفحات اول کتاب نوشته شده است. کتاب«فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب» نوشته محمود فرجامی‌را نشر تیسا و با تصویر‌گری زهرا هوشیار در ۷۲ صفحه منتشر کرده است.

بازگشت هیتلر

در تابستان سال ۲۰۱۱ آدولف هیتلر در برلین از خواب بیدار می‌شود اما به سرعت سعی می‌کند بفهمد کجای کار است. او با کمی‌خوش وقتی سر از دکه روزنامه فروشی، لباسفروشی و بعد تلویزیون آلمان در می‌آورد... ماجرای بازگشت هیتلر را با لبخند دنبال کنید به ویژه که او کاملا در همان حال و هوای زمانه نازی‌ها با دوروبرش برخورد می‌کند و فال و تماشا می‌آفریند. نشر تیسا رمان «بازگشت هیتلر» اثر تیمور ورمس با ترجمه بهار مقربی را در ۲۹۹ صفحه منتشر کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد