عنوان پیام
متن پیام

شهر، حمل‌و‌نقل و زندگی روزمره

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱     تعداد بازدید : ۵۸۹
شهر، حمل‌و‌نقل و زندگی روزمره

زندگی از آن آدم‌‌ها و پیاده‌روهای خاطره‌برانگیز است در قدم‌زدن‌های به یادماندنی عصر. با این مقدمه شاعرانه کتاب تخصصی امروز را ورق می‌زنیم. حمل و نقل یکی از مهم‌ترین و دغدغه‌سازترین عرصه‌های حیات اجتماعی در همه شهرهای دنیا و به‌ویژه درشهر تهران است.
شلوغی، تصادفات، آلودگی هوا،‌هزینه حمل‌ونقل و تاثیرات اجتماعی ناشی از زندگی بیش از اندازه عجین‌شده با خودروها و حمل‌و ‌نقل موتوری، پیامدهایی هستند که بررسی اجتماعی حمل‌و‌نقل را ضروری می‌سازند.
این کتاب،‌ برنامه‌ریزی شهری را مداخله حاکمیتی ـ از طریق دولت یا شهرداری ـ در نظر گرفته و به انواع خاصی از تاثیرات این نوع مداخله‌ها در حیات شهری نظر دارد.
مداخله‌هایی که در کانون این تحلیل قرار دارند، مرتبط با حمل‌ونقل هستند. این کتاب در کل،‌ نمونه‌ای از تحلیل فضای شهری است که در آن انتقاد از سیطره خودروهایی شخصی بر شهر بارز است و همزمان به اهمیت پیاده‌روها و حیات پیاده توجه می‌کند، هم به ابعاد اجتماعی خاص پیاده‌روها و همچنین به لزوم ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌هایی که پیاده‌راه‌سازی را مد نظر دارند توجه دارد. کتاب «شهر، حمل‌و‌نقل و زندگی روزمره» با گردآوری و تدوین محمد فاضلی،‌ توسط نشر تیسا و در ۳۶۷ صفحه و با قیمت ۱۷۰ هزار ریال منتشر شد.

منبع خبر : روزنامه آسیا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد