عنوان پیام
متن پیام

چهارشنبه‌اى به یادماندنى و زیبا با نشر تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲     تعداد بازدید : ۶۹۵
چهارشنبه‌اى به یادماندنى و زیبا با نشر تیسا

حقوق سرمایه‌گذاری خارجى
حقوق سرمایه‌گذاری خارجى ازجمله شاخه‌هاى حقوق بین‌الملل است که دربرگیرنده موضوع‌هاى متنوعى مانند قراردادهاى سرمایه‌گذاری خارجى، عوامل سرمایه‌گذاری خارجى، تضمین سرمایه‌گذاری خارجى، تشریفات قانونى لازم براى تحقق سرمایه‌گذاری خارجى، قوانین ملى ناظر به سرمایه‌گذاری خارجى، معاهدات دو یا چندجانبه سرمایه‌گذاری خارجى، رویه داورى بین‌المللی و دکترین است.براى آشنایى با این دانش، کتاب امروز را بخوانید «حقوق سرمایه‌گذاری خارجى در پرتو قانون و قراردادهاى سرمایه‌گذارى» در چهار دفتر و ۱۱۷۴ صفحه در خصوص قراردادهاى رایج در عرصه سرمایه‌گذاری خارجى تالیف شده است. عمده اسناد قراردادى مورد استناد در این کتاب ،حاصل تجربیات عملى به عنوان مشاور، وکیل و تنظیم‌کننده این قراردادها در طول سالهاى حضور شرکتهاى خارجى درایران است که به همت دکتر على حاتمی و اسماعیل کریمیان به رشته تحریر درآمده است.چهار دفتر این کتاب عبارتند از: قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذارى خارجى در نظم حقوقى کنونى، قراردادهاى جوینت ونچر، قراردادهاى نفتى و قراردادهاى ساخت، بهره بردارى و انتقال (بى. او. تى) »حقوق سرمایه‌گذاری خارجى در پرتو قانون و قراردادهاى سرمایه‌گذاری « کتابى از على حاتمی و اسماعیل کریمیان را انتشارات تیسا در یک هزار و ۱۷۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
رویاى لطیف شهر من
» شهرمان براى رسیدن به آرمانشهر اگرچه هنوز نیازمند تجربه‌هاى جدید است، اما می‌تواند به توان کمک اهالى شهر اعتماد کند و هنگامیکه شهر به نقطه ایده‌آل بالندگى رسید، مسیر تحول شهرى و تبدیل شدن زندگى ما از شهرنشینى به شهروندى هموارتر خواهد شد. آ نوقت می‌توان لبخند شهر را با همه وجود احساس کرد. شهرى که به همه مردم قدرشناس، تلاشگر،مهربان و صبورش افتخار می‌کند. وقت ایستادن و نگاه کردن نیست باید هم همان آغازگر این تحول از محله، خانه و خانواده خودمان باشیم «یادداشت‌هایى خواندنى درباره مناسبت‌ها در شهر، محله، شهر و مرد م، شهر، آلودگى هوا و آلودگى صوتى، شهر و معمارى، شهر، فرهنگ مصرف و بازیافت، فرهنگ و هنر شهروندى، شهر و توسعه پایدار، شهر و آسیبهاى اجتماعى را در کتابى به قلم مجتبى یزدانى بخوانید. مهندس یزدانى از سال ۱۳۷۱ با سمت شهردارى در مناطق مختلف کرمانشاه کار مدیریتى خود را آغاز کرد. یادداشتهاى او حاصل ۲۴ سال فعالیت مستمر وى در عرصه مدیریت شهرى و بیش از ۱۷ سال عهده دارى سمت شهردار در مناطق مختلف تهران و شهرهاى ایران است. کتاب «رویاى لطیف شهر من» با عنوان فرعى »یادداشتهاى یک شهردار» نوشته مجتبى یزدانى را انتشارات تیسا در ۱۸۰ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
قراردادهاى ساخت وساز بین المللى
بسیارى از پروژه هاى ساخت و ساز بزرگ در جهان، به خصوص در آسیا و اقیانوسیه، جنبه بین‌المللی داشته و پیمانکاران اصلى و فرعى از کشورهاى مختلف براى ساخت و ارائه خدمات به این پروژه‌ها با کارفرمایان وارد قرارداد میشوند. این قراردادها اغلب پیچیده و داراى شروط متعددى هستند که تعیین کننده حقوق، وظایف و تخصیص ریسک به هر یک از طرفین است. کتاب »قراردادهاى بین‌المللی ساخت و ساز» راهنمایى عملى و دقیق براى کسانى است که در مذاکره و اداره قراردادهاى ساخت و ساز بین‌المللی فعالیت دارند. این کتاب در تلاش است با زبانى روشن ویژگی‌هاى این گونه قراردادها را بیان نموده و نحوه حل اختلافات آن را نیز تشریح نماید. بسیارى از نکات کتاب با ارجاع به فرمهاى مشهور فیدیک (FIDIC ) تبیین گردیده و همچنین دو فرم قراردادى آن، یعنى کتا بهاى زرد و نقره اى، با نگاه دقیقترى بررسى شده‌اند. به علاوه، در ضمیمه کتاب مراحل داورى ICC در قالب یک پرونده توضیح داده شده که براى علاقه‌مندان خالى از فایده نخواهد بود »قراردادهاى ساخت وساز بین‌المللی به همراه تفسیر فرمهاى طراحى و ساخت فیدیک « نوشته ویلیام گادوین با ترجمه محمد صالح جابرى را انتشارات تیسا در ۲۱۵ صفحه منتشر کرده است.
دیوان اروپایى حقوق بشر
دیوان اروپایى حقوق بشر رکن قضایى شوراى اروپاست که به عنوان یک دادگاه فراملى، وظیفه تضمین رعایت مفاد کنوانسیون اروپایى حقوق بشر توسط دولتهاى عضو را برعهده دارد. حق بر حریم خصوصى و زندگى خانوادگى یکى از حقوق بشرى مورد حمایت کنوانسیون اروپایى است که در ماده ۸ کنوانسیون منعکس گردیده است. استدلا‌لهاى قضات در رویه قضایى دیوان در پرونده هایى با این موضوع یک مجموعه منحصر به فرد از توسعه و تبیین مفهوم حریم خصوصى و زندگى خانوادگى را به دست داده است. از نگاه دیوان اروپایى آنچه اهمیت این بعد از حقوق بشر را بسیار مهم جلوه می‌دهد نقش حریم خصوصى و زندگى خانوادگى به عنوان هسته مرکزى شخصیتى هر فرد براى آرامش و رسیدن به بالندگى است. کتاب »دیوان اروپایى حقوق بشر و حق بر حریم خصوصى و زندگى خانوادگى افراد « نوشته محمد محسن مسجدى و مطهره سادات مهدیان صدر را انتشارات تیسا در ۱۰۴ صفحه منتشر کرده است.
شهر، حمل ونقل و زندگى روزمره
زندگى از آن آد مها و پیاده روهاى خاطره برانگیز است در قدم زدنهاى به یادماندنى عصر.با این مقدمه شاعرانه کتاب تخصصى امروز را ورق م بزنیم. حمل ونقل یکى از مهمترین و دغدغه سازترین عرصه هاى حیات اجتماعى در همه شهرهاى دنیا و به ویژه شهر تهران است. شلوغى، تصادفات، آلودگى هوا، هزینه حمل ونقل و تأثیرات اجتماعى ناشى از زندگى بیش از اندازه عجین‌شده با خودروها و حمل‌و‌نقل موتورى، پیامدهایى هستند که بررسى اجتماعى حمل‌و‌نقل را ضرورى م ىسازند. این کتاب، برنامه ریزى شهرى را مداخله حاکمیتى از طریق دولت یا شهردارى در نظر گرفته و به انواع خاصى از تأثیرات این نوع مداخله ها در حیات شهرى نظر دارد. مداخله هایى که در کانون این تحلیل قرار دارند، مرتبط با حمل‌و‌نقل هستند.این کتاب در کل، نمونه‌اى از تحلیل فضاى شهرى است که در آن انتقاد از سیطره خودروهاى شخصى بر شهر بارز است و همزمان به اهمیت پیاد ه راهها و حیات پیاده توجه می‌کند ؛ ولى به ابعاد اجتماعى خاص پیاده‌راهها و همچنین به لزوم ارزیابى تأثیرات اجتماعى پروژه هایى که پیاد ه را هسازى را مد نظر دارند توجه می‌کند. کتاب »شهر، حمل‌و‌نقل و زندگى روزمره « با گردآورى و تدوین محمد فاضلى، توسط نشر تیسا و در ۳۶۷ صفحه منتشر شد.


شهرهای مصرفی

پاساژها و فروشگاههای بزرگ نشانی از پیشرفتهای بیشتر امکانات در جهت مصرف است.امروزه تمامی‌شهرها در تکاپوی ایجاد امکانات برای مصرف هستند. به عبارت دیگر، شهر‌ها به‌واسطه امکاناتی که برای مصرف فراهم می‌کنند تعریف می‌شوند. کتاب شهرهای مصرفی با نگره‌ای انتقادی به رویه مصرفی‌ شدن شهرها نگاشته شده است. نویسندگان کتاب معتقدند بین «شهر مدرن» و «مصرف انبوه» تقارنی تاریخی وجود دارد. جان کلام کتاب حاضر این است که برنامه‌ریزان شهری، معماران و صاحبان قدرت از جملة نیروهای اصلی و پیش‌برندة این «انقلاب مصرفی» به‌ شمار می‌روند. «پیدایش جامعه مصرفی: شهرها، مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ»، «فرهنگ‌های مصرفی: اقتصادهای نمادین شهرها»، «مکان‌های مصرفی: شهرها و گردشگری فرهنگی»، «فضاهای مصرفی: معماری‌های مصرفی»، «شانس مصرف: شهر قماربازها»، «بازآفرینی شهر مصرفی»، «بدیل مصرف» و «شهر مصرف‌شده» فصل‌های این کتاب هستند. شهرهای مصرفی نوشته استیون مایلز و مالکوم مایلز با ترجمه مرتضی قلیچ و محمدحسن خطیبی بایگی در ۳۷۶ صفحه شمارگان ۱۰۰۰ نسخه را انتشارات تیسا منتشر کرده است.

مدیریت شهری از نظریه تا عمل

برای شهری امروزی باید نهادهایی پویا داشت.به نظر ماین پیتر‌وان‌دیک در جهان توسعه‌یافته، نهادهای شراکتی برای مقابله با مشکلات ناشی از عرضه مسکن اجتماعی، محرومیت محله‌ای و بازسازی زیرساخت‌ها در حال پیدایش و شکوفایی‌اند؛ مشکلاتی که مدل‌های قدیمی‌حکمروایی عمومی، به‌رغم تشخیص، اقدامی‌درباره‌اش انجام نداده‌اند. این نهادها در کشورهای توسعه‌ یافته از تحرک بیشتری برخوردارند. شهرهای اقتصادهای در‌حال‌توسعه یا در‌حال‌گذار، سرشار از نوآوری و خلاقیتند. عامل این موضوع در برخی اوقات، دولت ریسک‌پذیر و باز، پاره‌ای اوقات ابتکارات و نوآوری‌های سیاسی و گاهی وجود بخش کارآفرین فعال و بانشاط (شامل کارآفرینان انتفاعی و غیرانتفاعی) است که مدل‌های جدیدی از فعالیت شراکتی را ارائه می‌کنند. در کتاب امروز در این باره بیشتر بخوانید. «مدیریت شهری از نظریه تا عمل» برای کشورهای در حال توسعه کتابی از ماین پیتر‌وان‌دیک با ترجمه غلامرضا کاظمیان و حامد رستگار در ۳۲۰ صفحه را انتشارات تیسا رهسپار بازار کتاب کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد