عنوان پیام
متن پیام

شهر خلاق،‌طبقه خلاق

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶     تعداد بازدید : ۵۷۹
شهر خلاق،‌طبقه خلاق

با جذب نخبگان می‌شود شهری خلاق با اقتصادی پویا داشت، با مطالعه کتاب امروز در این رابطه بیشتر بدانیم. نظریه شهر خلاق توسط ریچارد فلوریدا مطرح شد که در آن ظهور عصر خلاق در شکل یک انقلاب اجتماعی مهارنشدنی معرفی شده است. به باور این نظریه، جذب افراد خلاق موجب قدرتمند شدن شهرها و بالندگی اقتصای در آن می‌شود. این اثر ضمن معرفی شهر خلاق و طبقه خلاق، نقش غیرقابل انکار نخبگان در توسعه شهرها و ضرورت توجه به حفظ نخبان و استعداد‌های خلاق کشورمان را از منظری متفاوت نشان‌می‌دهد. نتایچ پژوهش، نشان‌دهنده آن است که جذب نخبگان منجر به خلاقیت، نوآوری و جهش اقتصادی شهرها می‌شود و این امر به پویش اقتصاد فرهنگی شهرها می‌انجامد. در کانون تمرکز نظریه شهر خلاق، موضوعاتی از قبیل فناوری، استعداد و تسامح و تساهل مطرح است و شاخص‌های شهر خلاق شامل تعدد مراکز علمی ـ پژوهشی و دانشگاهی، مراکز هنری ـ فرهنگی مختلف، فضاهای مدنی و عمومی، تنوع قومیت‌ها و نژادها و مکان‌های شهری مملو از جمعیت است؛ همچنین در جهان به شدت رقابتی امروز،‌آن دسته از شهرها موفق به جذب نخبگان می‌شوند که از تنوع، تسامح و تساهل بیشتری برخوردار باشند.
کتاب «شهر خلاق، طبقه خلاق» نوشته حسن اشتری که به چاپ دوم رسیده در ۷۵ صفحه به بهای ۵۰۰۰ تومان را انتشارات تیسا منتشر کرده است.

منبع خبر : روزنامه آسیا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد