عنوان پیام
متن پیام

درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶     تعداد بازدید : ۵۷۳
درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران

از مد و زیبایی تا ورزش و کار «بدن» محمل اصلی تجارب و تعاملات روزمره افراد و بستر مهم تولید، نمایش و مشارکت در فرهنگ است. پرداختن نظام‌مند به آداب مدیریتی و حرکات بدن در متن زندگی روزمره به ویژه در کلانشهرها اطلاعات زیادی را در زمینه دینامیسم فرهنگی به دست داده و به ردیابی تاثیرات فرهنگی و غیرفرهنگی داخلی و خارجی بر آن و شناسایی گفتمان‌های مهم بر سازنده هویت اجتماعی کمک می‌کند. مطالعه کتاب درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران اطلاعات خوبی در این زمینه برای خواننده به همراه دارد. حوزه مطالعات بدن که تاکنون در سلسله مراتب سنت‌ها و شاخه‌های علوم اجتماعی و به‌ویژه جامعه‌شناسی کم‌اهمیت، حاشیه‌ای و تا اندازه‌ای کم‌منزلت بود، در چند دهه اخیر به حوزه‌ای پویا، پراهمیت و جذاب برای طیف روزافزونی از محققان در سنت‌های جامعه‌شناسی غربی و غیر‌غربی تبدیل شده است. آنچه جاذبه و اهمیت این توجه را بیشتر برجسته می‌سازد، فضای بین‌رشته‌ای مطالعات بدن و دستور کارهای متنوع آن است. شاید سنت فرهنگی مطالعات این قلمرو را، که در چند دهه اخیر با مطالعات تاریخی نیز پیوند یافته و در قالب سنت مستقل تاریخ فرهنگی بدن، آثار و مطالعات زیادی پدید آورده است، بتوان از جمله پررونق‌ترین رویکردهای مطالعاتی در این حوزه دانست.
کتاب «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران» نوشته محمد سعید ذکائی و مریم امن‌پور را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در ۴۳۹ صفحه به بهای ۲۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

منبع خبر : روزنامه آسیا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد