عنوان پیام
متن پیام

«ماتریالیسم دیالیکتیکی» اثر هانری لوفور فیلسوف فرانسوی

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰     تعداد بازدید : ۹۳۷
«ماتریالیسم دیالیکتیکی» اثر هانری لوفور فیلسوف فرانسوی

این کتاب با ترجمه آیدین ترکمه را انتشارات تیسا با شمارگان ۱۰۰۰ به چاپ رسانده است.
«جزم‌اندیشی نیرومند است و می‌تواند به زورِ اقتدار، دولت و نهادهایش برقرار شود؛ از این گذشته سودمندی‌هایی هم دارد: ساده است و آموختنش آسان، از مشکلات پیچیده پرهیز می‌کند، و این دقیقاً هدف و معنای جزم‌اندیشی است؛ جزم‌اندیشی برای هوادارانش هم‌زمان احساس تأیید و امنیتی شدید را به همراه می‌آورد.»
کتاب «ماتریالیسم دیالکتیکی» خط محوری و پیوند‌هنده تمام کارهای گسترده ـ بیش‌از ۶۰ جلد کتاب ـ و در واقع مبنای اندیشه انتقادی هانری لوفور (زاده ۱۶ ژوئن ۱۹۰۱ در اژتمو، لاند\ در گذشته ۲۹ ژوئن ۱۹۹۱ در ناورانس، فرانسه) به شمار می‌رود. لوفور در این کتاب گستره روزمره؛ کار و سرمایه، بهره‌کشی، پراکسیس و غیره. خواندن این کتاب برای فهم اندیشه دیالکتیکی لوفور که در سرتاسر کارهای بعدی اوـ نقد زندگی روزمره، تولید فضا، انقلاب شهری، ضرب آهنگ کاوی، فضا، زمان و زندگی روزمره و غیره ـ به کار بسته شده، گریزناپذیر است. انتقادات او بر مارکس و هگل نیز در این کتاب بسیار آموزنده است. خواندن این کتاب می‌تواند برای همه آنهایی که دل‌مشغول تغییر جهان هستند، آموزنده باشد. افزون بر حوزه‌های اقتصاد سیاسی، جامعه‌شناسی، جغرافیای انسانی و فلسفه سیاسی، به‌ویژه آنهایی را مخاطب این کتاب می‌دانم که دل‌مشغول مسائل شهری هستند، یعنی برنامه‌ریزان و طراحان شهری، لوفور در کارهایی مانند تولید فضا به شکلی مشخص از اندیشه دیالکتیکی در تحلیل مسائل شهری در سرمایه داری استفاده می‌کند. در آخر اینکه با درنظر داشتن اندیشه لوفور در این کتاب، امکان هرگونه برخورد فروکاست‌گرایانه با اندیشه او از میان خواهد رفت.

منبع خبر : روزنامه آسیا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد