عنوان پیام
متن پیام

بررسی تحلیل ساختار‌های اجتماعی سینما در یک کتاب

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰     تعداد بازدید : ۶۲۹
بررسی تحلیل ساختار‌های اجتماعی سینما در یک کتاب

جانت واسکو در کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» به بررسی صنعت فیلم و تقابل آن با ساختار، سیاست‌ها، کنش‌ها و رویه‌های معمول اجتماعی پرداخته‌است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این کتاب که شاپور پشابادی ترجمه آن را برعهده داشته است جانت واسکو هالیوود را صنعتی تمام‌عیار می‌داند که از اصول و قواعد دنیای صنعت و کسب و کار پیروی می‌کند و قبل از هر چیز به دنبال کسب سود است.

فصول پنج‌گانه کتاب، فرایند عبور ایده اولیه از مراحل تولید، توزیع، نمایش و خرده‌فروشی و تبدیل مواد خام و نیروی کار به کالای فیلم و فروش آن در بازارهای داخلی و بین‌المللی را شرح می‌دهد. دیدی که مولف از فضای حاکم بر دنیای هالیوود ارائه می‌دهد بسیاری از تصورات و پیش‌فرض‌های مخاطب را به چالش می‌کشد.

نویسنده با تکیه بر اقتصاد سیاسی رسانه و داده‌های تجربی فراوان، دید نسبتاً جامعی از فضای کاری هالیوود ارایه می‌کند و مخاطب را به بازاندیشی و تفکر انتقادی بیشتر در تصورات اولیه خود دعوت می‌کند.

نویسنده در این کتاب پنج‌فصلی با تکیه بر صنعت نمایش و کنش‌های اجتماعی به بررسی وضعیت شرکت‌های توزیع، پرداختی‌ها و دریافتی‌ها، خرده‌فروشی بر توسعه صنعت سینما پرداخته و تجاری‌سازی و کالایی‌سازی را به فعالان سینما پیشنهاد داده است.

کتاب حاضر در سری کتاب‌های «کتاب انسان شناخت» در ۳۷۳ صفحه به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از انتشارات تیسا منتشر شده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد