عنوان پیام
متن پیام

«فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۲۶     تعداد بازدید : ۱,۱۲۵
«فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب»

محمود فرجامی کتابی با عنوان«فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب» را تالیف کرده که در آن برخی کلمات را در قاموس دانشجویان امروزی را معنا کرده و دیدگاهی واقعی از برخورد دانشجو با عناوین و برخی واژه‌ها را بیان کرده است.

فرجامی در این کتاب با بررسی فکاهی برخی عبارت‌ها و دیدگاه‌های دانشجویان امروزی سعی در بیان واقعیتی در محیط و فضای دانشجویی کرده است تا شاید زنگ خطری برای خوانندگان باشد تا دیدگاه‌های جدید اصلاح شوند.

وی در بخشی از این کتاب می‌نویسد: «با مطالعه این کتاب کوچک،‌ درخواهید یافت که تمام تعاریف رسمی درباره دانشجو و دانشگاه اشتباه است و همان‌چیزی درست است که خودمان فکر و عمل می کنیم. درست است! مثلا پایان‌نامه هیچ ربطی به تحقیق و پژوهش و روش‌شناسی ندارد و عبارت است از همان فرایندی که در تایپ و تکثیرهای خیابان انقلاب و نزدیک دانشگاه‌ها جریان دارد.»

نویسنده در این کتاب کم‌حجم، ‌برخی واقعیت‌هایی را در پیش‌روی مخاطب خود قرار داده که هیچ دانشجویی فکر نمی‌کرده که این رفتارها و تلقی آن‌ها از کلمات روزی نوشته و منتشر شوند.

فرجامی در کتاب حاضر بیست جای خالی برای تصویر‌سازی خوانندگان گذاشته است و خطاب به خوانندگان احتمالی خود نوشته است:«اگر ذوق نقاشی دارید، ‌می‌‌توانید در این فضاهای سفید اثر هنری خلق کنید. اگر آثار هنری‌تان به جای قلب تیره خورده و جام شکسته طنزآمیز و الهام گرفته از متن باشد،‌ این شانس را دارید که که تصویر‌گر چاپ بعدی کتاب باشید.»

وی در تعریف اعضای هیات علمی آورده است:«مجموعه‌ای از اساتید و دانشیاران و استادیاران محترم که تمام کوشش خود را برای تصاحب بودجه‌های پژوهشی و گرفتن حق مشاوره و راهنمایی پایان‌نامه‌های بیشتر به کار می گیرند.»

محمود فرجامی کتاب«فرهنگ واژگان خوب برای دانشجویان خوب» را از سوی نشر تیسا و با تصویر‌گری زهرا هوشیار در ۷۲ صفحه منتشر کرده است. دانشجویان علاقه‌مند برای مطالعه آن‌چه در ذهن آن‌ها گذشته و در کتاب مکتوب شده می‌توانند آن را به قیمت پنج هزار تومان خریداری کنند.

منبع خبر : سایت تبیان
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد