عنوان پیام
متن پیام

«جوان، شهر و زندگی روزمره» بررسی شد.

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۰۵     تعداد بازدید : ۸۱۰
«جوان، شهر و زندگی روزمره» بررسی شد.

دکتر محمدسعید ذکایی، مدرس جامعه‌‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول تالیف کتاب «جوان، شهر و زندگی روزمره» است و در آن وضعیت جوانان در زندگی مدرن امروزی را بررسی کرده.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مولف در این کتاب با تاکید بر مطالعات فرهنگی و تاثیر آن بر ناپایداری‌های مقولات اجتماعی و نیز توجه آن به خرده‌فرهنگ‌ها و کیفیت بازنمایانه حیات اجتماعی، پیوند مستقیمی با مطالعه جوانان به ‌‌عنوان مقوله و سازه‌ای اجتماعی و فرهنگی در کتاب ایجاد کرده است.
ذکایی به‌عنوان پیشرو در مطالعات فرهنگی در ایران، مطالعه ماهیت تغییریافته جوانی و نهادها و فضاهای متنوعی را که جوانی از طریق آنها به بحث گذاشته می‌شود در کتاب بررسی کرده و به چارچوب‌ محوری مطالعات فرهنگی جوانان نیز اشاره کرده است.
وی سنت گفتمان‌های جوانی را کمابیش متاثر از فضاهای زیست‌شده آن‌ها(جوانان) در زندگی روزمره (مدرسه، خانواده، خیابان و فضاهای تفریحی) می‌داند که به قول دوسرتو با استفاده از تاکتیک‌های خاص خود سعی در تامین نیازهای وجودی و هویتی و گاه ایستادگی در برابر استراتژی‌های اعمال‌شده برای مدیریت رفتارهای آنان در حوزه عمومی می‌کنند.
خوانندگان در کتاب حاضر، با نوع کاربری و نگرش به این فضاها آشنا شده و یاد می‌گیرند، صرفاً به دوره زندگی محدود نمانده و هویت‌ها و موقعیت‌های جنسیتی، طبقاتی و دینی دیگر جوانان را دریافته و به آن صورت‌های متنوعی ‌ببخشند.
«جوان، شهر و زندگی روزمره» از سوی انتشارات تیسا در ۳۱۳ صفحه به قمیت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان مباحث اجتماعی می توانند کتاب حاضر را از طریق نشانی الکترونیکی این انتشارات به نشانیwww.teesa.ir خریداری کنند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد