عنوان پیام
متن پیام

ناگفته‌های داغ از پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای در کتاب جدید موسویان

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۱۱/۱۸     تعداد بازدید : ۷۲۲
ناگفته‌های داغ از پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای در کتاب جدید موسویان

ناگفته‌های داغ از پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای در کتاب جدید موسویان/اثری که جان کری خواند و "متقاعد شد"
بین الملل > دیپلماسی - روایت بحران هسته‌ای، ناگفته های یک دیپلمات؛ عنوان کتاب تازۀ سیدحسین موسویان است که در آن ناگفته‌های جالب زیادی می‌شود یافت.

زهرا خدایی: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب روایت بحران هسته ای ایران: ناگفته های یک دیپلمات، نوشتۀ سیدحسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین و سفیر اسبق کشورمان در آلمان، تصویری متفاوت از بحران هسته ای در ۱۲ سال گذشته ارایه می دهد تصویری کمتر دیده شده از پشت صحنه بسیاری از وقایعی که در شکل گیری و مدیریت بحران هسته ای تاثیر گذار بوده اند.

این کتاب نخستین بار به زبان انگلیسی و توسط بنیاد کارنگی چاپ شد، کتابی که به گفته موسویان، این دیپلمات پیشین وزات خارجه را متوجه کمبود شدید منابع معتبر روایت شده از طرف ایرانی ها در جهان غرب کرد. امری که باعث شده بود روایت مسلط از بحران هسته ای یک طرفه و توسط غربی ها شکل گیرد. همین امر انگیزه ای شد تا موسویان نه تنها کتاب دیگری درباره روابط ایران و آمریکا بنویسد بلکه شناساندن چهره جدیدی از سیاست هسته ای و خارجی ایران را وجهه همت خود قرار دهد.

اهمیت این کتاب را باید در ضرورت شنیدن صدایی دیگر اما معتبر و قانع کننده از سوی غربی ها دانست. میزان استقبال از این کتاب هم به خوبی موید آن است تا جایی که جان کری وزیر خارجه آمریکا نه تنها این کتاب را می خواند بلکه در حاشیه آن نکاتی درباره ویراستاری کتاب هم می نویسد و می گوید با خواندن این کتاب از جزئیات سیاست هسته ای ایران باخبر و متقاعد شده جمهوری اسلامی ایران از غنی سازی دست نخواهد کشید.

این اظهارات پیش از آغاز مذاکرات ایران و آمریکا درباره بحران هسته ای بود. با اینکه نسخه اصلی کتاب برای خارجی ها نوشته شده، لیکن این امر چیزی از جذابیت آن برای خوانده ایرانی نمی کاهد.

روایت های دست اول موسویان از پشت پرده برخی مسایل جنجالی از جمله در بحث تبادل سوخت، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم بین المللی غنی سازی، سانتریفیوژ P۲، استعفا و در واقع کناره رفتن علی لاریجانی، قرارداد ترکمانچای، نامیدن پروتکل الحاقی توسط ولایتی، کناره گیری مهندس آقازاده، مذاکرات پاریس و دهها موضوع جذاب دیگر این کتاب را برای هر خواننده ای و حتی خواننده عمومی جذاب می کند و ترجمه روان و دقیق توسط دکتر قهرمانپور، کارشناس روابط بین الملل و سردبیر مجله دیپلماسی انرژی، این جذابیت را دو چندان می کند.

کتاب را نشر تیسا روانه بازار کرده، ناشری که پیش از این کتاب ایران و آمریکا را از موسویان چاپ کرده بود. لازم به ذکر است مراسم رونمایی از این کتاب در روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد