عنوان پیام
متن پیام

کتاب «نوآوری و حیات شهری» با عنوان فرعی نقدی بر پایداری

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۱۰/۰۹     تعداد بازدید : ۷۶۴
کتاب «نوآوری و حیات شهری» با عنوان فرعی نقدی بر پایداری

کتاب «نوآوری و حیات شهری» با عنوان فرعی نقدی بر پایداری نوشته شادناز عزیزی از سوی انتشارات تیسا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اندیشه پساساختارگرایانه نظریه‌پردازانی همچون ارنستو لاکلائو و شانتال موفه، بیانگر آن است که سیاست نباید در پی پدیدآوردن و تایید هویت بلکه باید در صدد بی‌ثبات کردن آنها باشد. چنین سیاستی همان‌طور ال زارتسکی می‌گوید «در پی باژ گونه‌سازی یا مرکززدایی است نه تسخیر یا تایید».

از منظر این دیدگاه، جدایی فضایی و لایه‌بندی اقتصادی، ناشی از تخیلات جامعه دروغینی است که براساس آنچه نتوانسته است باشد و از نظر نیرویی «بیرونی» تعریف شده است _ که در چیزی اخلال ایجاد کرده که در اصل وجود نداشته _ شکل می‌گیرد. چنین حرکتی را باید تلاش برای جلوگیری از «مشروطیت هویت» به معنای عدم تعریف هویت در بستری ذات‌گرایانه و پذیرش آن تنها به عنوان یک استراتژی، به شمار آورد. این انکار مبنای نسبی و ترکیبی هویت‌ها و ساده سازی آن در واقع به دنبال گریز از این امر واقع است که مدرن بودن به معنای زیستن در دنیای تناقض و تضاد نیست.

کوشش این نوشتار بازبینی ساختار، فضا و عاملیت در پاسخ به این پرسش است که: چگونه هویت مشروط می‌توانند در عین سیالیت و حضور واقع خود در پاسخ به مسئله شهر همگرا شوند؛ نه تنها در تولید ایده بلکه در گزینه کردن و انباشت آن و تولید ارزش.

گسترش ذهن، از نظریه اجتماعی شهری تا جامعه شناسی مصرف، متابولیسم شهری، برگشت پذیری، پرخه نوسازی انطباقی و پانارشی، دارایی های نامشهود شهری، تراکنش شهری(بنگاه های خلاق)، شهر خلاق(پویایی های میان اقتصاد رسمی و غیر رسمی)، فصول هشتگانه این کتاب را تشکیل می دهند.

کتاب «نوآوری و حیات شهری» با عنوان فرعی نقدی بر پایداری نوشته شادناز عزیزی با شمارگان هزار نسخه در ۱۴۳ صفحه به بهای ۱۰ هزار تومان از سوی انتشارات تیسا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد