عنوان پیام
متن پیام

پرفروشترین های هفته دوم آبان ۱۳۹۴

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۰۸/۲۷     تعداد بازدید : ۱,۰۰۲
پرفروشترین های هفته دوم  آبان 1394

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است. ارائه گزارش هفتگی پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب، ضمن آنکه نمایانگر ذائقه مطالعاتی اهالی فرهنگ است، می‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان کتاب و مطالعه نیز باشد.
فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران در هفته گذشته با ادامه پیشتازی «هنر شفاف اندیشیدن» همراه بود و بازار تقاضای این کتاب فلسفی در کتابفروشی‌های معتبر تهران همچون هفته‌های پیشتر داغ است. همچنین آثاری چون «مردم در سیاست ایران» و «بیشعوری» نیز نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان این کتاب محسوب می‌شوند.
بر اساس این گزارش، از میان ۳۲ کتاب حاضر در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های معتبر تهران، «هنر شفاف اندیشیدن» به عنوان پر فروش‌ترین کتاب و از بین ۲۳ ناشر حاضر در این فهرست، «چشمه» به عنوان فعال‌ترین ناشر معرفی شدند.
همچنین آثاری چون «خانه خوب‌رویان خفته»، «نی سحر آمیز و چند داستان دیگر»، «دنیای بسته»، «جنون هوشیاری» و «نیک بینی» از کتاب‌های تازه وارد به جمع پرفروش‌های بازار کتاب بوده‌اند.
این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از ۹ تا ۱۴ آبان را بررسی کرده است.
فروشگاه شهر کتاب مرکزی
«بیشعوری» به عنوان پرمراجعه‌ترین کتاب این فروشگاه در هفته گذشته، با ۱۸ جلد فروش در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار گرفت و «هنر شفاف اندیشیدن» کتاب پرفروش این روزهای بازار کتاب تهران، با ۱۲ جلد فروش رده دوم را به خود اختصاص داد. همچنین «خانه خوب‌رویان خفته» از کتاب‌های تازه وارد به جمع پرفروش‌ها با ۱۱ و «یک عاشقانه آرام» نادر ابراهیمی با ۱۰ جلد فروش از دیگر کتاب‌های پرفروش این فروشگاه در هفته گذشته بوده‌اند. «نیمه تاریک وجود» نیز با فروش ۸ جلدی در انتهای این فهرست قرار گرفت.
فروشگاه شهر کتاب ابن سینا
کتاب «بیشعوری» در هفته گذشته با ۲۰ جلد فروش، بیشتر از سایر کتاب‌ها در سبد خرید مراجعان به این فروشگاه قرار گرفت و با پیشی گرفتن از کتاب محبوب «هنر شفاف اندیشیدن» که با ۱۸ جلد در رده دوم قرار گرفته، صدر فهرست پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. همچنین پژوهش‌های یرواند آبراهامیان درباره نقش مردن در سیاست ایران بابا فروش ۱۷ جلدی در این فهرست جای گرفت. «اتفاق» نوشته گلی ترقی و «موزه معصومیت» نوشته اورهان پاموک نیز از دیگر کتاب‌های پرفروش این فروشگاه بودند که با فروش ۱۰ جلدی در انتهای این فهرست قرار گرفتند
فروشگاه نشر چشمه
فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته از آثاری در حوزه‌های فلسفه، سیاست، تاریخ و ادبیات تشکیل شده که بر این اساس «هنر شفاف اندیشیدن» با فروش ۴۲ جلدی پر فروش‌ترین کتاب و پس از آن «مردم در سیاست ایران» نوشته‌ با ۲۸ جلد فروش رده دوم این فهرست را به خود اختصاص داد. همچنین «درآمدی بر اساطیر ایران» و «فرار از اردوگاه ۱۴» نیز هر یک با ۱۷ جلد فروش در رده‌های بعدی این فهرست قرار گرفتند و کتاب «هی هی جبلی قم قم» نیز با فروش ۱۶ جدلی در انتهای این فهرست جای گرفت.
فروشگاه انتشارات ثالث
هفته گذشته «امید علیه امید» با ۲۰ جلد فروش همچون هفته‌های پیشتر در صدر و «در محفل شاعران مرده» با ۱۷ جلد فروش در رده دوم فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار گرفت. همچنین «ابر ابله» از کتاب‌های محبوب این فروشگاه با ۱۵ و «دنیای بسته» نوشته عمادالدین باقی با ۱۴ جلد فروش رده‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. «زندگی و مرگ قره‌العین» نیز از دیگر کتاب‌های مورد مراجعه خریداران در این فروشگاه، با ۱۰ جلد فروش در این فهرست جای گرفت.
فروشگاه انتشارات امیرکبیر
فروش ۲۰ جلدی از کتاب «عقاید یک دلقک» این کتاب را در صدر فهرست پرفروش‌های هفته گذشته این فروشگاه قرار داد و پس از آن «صد سال تنهایی» با ۱۸ جلد فروش در رده دوم جای گرفت. «مردم در سیاست ایران» نیز که از کتاب‌های محبوب این روزهای بازار کتاب است با فروش ۱۵ جلدی رده سوم و «بیشعوری» با ۱۳ جلد در رده چهارم قرار گرفتند. همچنین «هنر شفاف اندیشیدن» با ۱۱ جلد فروش از دیگر کتاب‌های مورد توجه خریداران در این فروشگاه بوده است.
فروشگاه کتاب افق
استقبال علاقه‌مندان آثار شمس لنگرودی از دومین رمان این نویسنده و شاعر با عنوان «آنها که به خانه من آمدن» این کتاب را با ۲۹ جلد فروش در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داد. همچنین با برگزاری مراسم رونمایی و جشن امضای این کتاب در هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود که این کتاب جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین کتاب این فروشگاه در هفته جاری نیز حفظ کند. «خرده جنایت‌های زناشوهری» و «روزی مثل امروز» با ۱۷ و ۱۴ جلد فروش و «جستارهایی در باب عشق» و «هنر شفاف اندیشیدن» با ۱۲ و ۱۰ جلد فروش دیگر پرفروش‌های هفته گذشته در این فروشگاه بودند.
فروشگاه انتشارات مولی
کتاب «من و جز من» نوشته غلامحسین ابراهیمی دینانی با ۱۸ جلد فروش همچنان در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه جای دارد و پس از آن «درآمدی بر اساطیر ایران» نوشته شاهرخ مسکوب و «ما ایرانیان» نوشته مقصود فراستخواه با ۹ جلد فروش قرار دارند. مردم در سیاست ایران» نیز با فروش ۸ جلدی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و «جنون هوشیاری» که از کتاب‌‌های تازه وارد به جمع پرفروش‌ها است با ۶ جلد فروش در انتهای این فهرست جای گرفته است.
فروشگاه انتشارات مولی
کتاب «من و جز من» نوشته غلامحسین ابراهیمی دینانی با ۱۸ جلد فروش همچنان در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه جای دارد و پس از آن «درآمدی بر اساطیر ایران» نوشته شاهرخ مسکوب و «ما ایرانیان» نوشته مقصود فراستخواه با ۹ جلد فروش قرار دارند. مردم در سیاست ایران» نیز با فروش ۸ جلدی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و «جنون هوشیاری» که از کتاب‌‌های تازه وارد به جمع پرفروش‌ها است با ۶ جلد فروش در انتهای این فهرست جای گرفته است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد