عنوان پیام
متن پیام

تلاشی برای مردم‌نگاری شهری در «پشت دریاها شهری است»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۲/۰۲/۱۰     تعداد بازدید : ۹۸۸
تلاشی برای مردم‌نگاری شهری در «پشت دریاها شهری است»

نعمت‌الله فاضلی، محقق حوزه علوم اجتماعی و مردم‌نگار این روزها تالیف کتاب «پشت دریاها شهری است» با عنوان فرعی «فرایندها، روش‌ها و کاربردهای مردم‌نگاری شهری» را به پایان رسانده و آن را به ناشر سپرده است.-
این محقق حوزه علوم اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که این کتاب در حوزه مطالعات شهری مردم‌نگاری پدید آمده است، اظهار کرد: در این اثر به نقد، تحلیل و بررسی کاربرد، روش و رویکرد مردم‌نگاری در زمینه شناخت و مدیریت شهر در رشته‌های مختلف پرداخته‌ام.

وی با اشاره به این که کوشیده است تمام مطالعات مردم‌نگاری شهر را در حوزه‌های انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی و شهری تحلیل کند، درباره برجسته‌ترین ویژگی پژوهشش گفت: این کتاب را نخستین متن فارسی در زمینه مردم‌نگاری شهری می‌دانم؛ چرا که اغلب متون مردم‌نگاری ایرانی برای مطالعه جوامع روستایی و عشایری تدوین شده‌اند و تاکنون کتابی که روش و رویکرد مردم‌نگاری را برای مطالعه شهری، زندگی، فعالیت‌ها و مناسبات شهری به کار برود، نداشتیم.

این مردم‌نگار از کتاب «پشت دریاها شهری است» به عنوان بخشی مستقل در زمینه مطالعات مردم‌نگارانه شهری یاد کرد و گفت: از دیگر بخش‌های جالب توجه این اثر می‌توان به «آموزش روش مردم‌نگاری شهری» اشاره کرد که در آن فنون، روش و راه‌کارهای مردم‌نگاری برای مطالعه موضوعات شهری را تشریح کرده‌ام. همچنین در بخشی از کتاب «راهنمای روش خود مردم‌نگاری» را هم بیان کرده‌ام. چنین موضوعی برای نخستین بار در کتاب‌های فارسی بیان می‌شود.

کتاب «پشت دریاها شهری است» در ۱۳ فصل و حجمی حدود ۷۵۰ صفحه نوشته شده و از سوی انتشارات تیسا به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

منبع خبر : خبرگزاری کتاب
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد