عنوان پیام
متن پیام

رونمایی از دو کتاب جدید دکتر نعمت الله فاضلی در نمایشگاه کتاب

تاریخ ثبت : ۱۳۹۲/۰۲/۱۶     تعداد بازدید : ۱,۴۶۶
رونمایی از دو کتاب جدید دکتر نعمت الله فاضلی در نمایشگاه کتاب

آیین رونمایی دو عنوان کتاب «فرهنگ و شهر: چرخش فرهنگی در گفتمان‌های شهری» و «پشت دریاها شهری است: فنون، روش‌ها و کاربردهای مردم‌نگاری شهری» اثر دکتر نعمت‌الله فاضلی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.
فرهنگ و شهر: چرخش فرهنگی در گفتمان‌های شهری توسط انتشارات تیسا و اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منتشر شده است که با ویرایش جدید و اضافه شده فصل «فرهنگ شهروندی در جامعه معاصر» تجدید چاپ شده است. دکتر فاضلی در کتاب فرهنگ و شهر به تشریح بنیان های نظری شناخت شهری و مطالعات شهری پرداخته است و در ادامه به مجموعه ای از مطالعات موردی مردم نگارانه در زمینه های گوناگون زندگی شهری مثل همسایگی، رسانه ای شدن شهر و ... پرداخته است. این اثر جدید با فصل مردم نگاری شهری پایان یافته است که در آن به طور مختصر رویکرد کیفی و مردم نگارانه در شناخت شهر تشریح شده است.

«پشت دریاها شهری است: فنون، روش‌ها و کاربردهای مردم‌نگاری شهری» دومین کتاب دکتر فاضلی است که به تازگی روانه بازار کتاب شده است. این کتاب به نوعی تکمیل و توسعه کتاب فرهنگ و شهر است و در آن تلاش شده تا قلمروها و کاربردهای مردم نگاری در مطالعه شهر و زندگی شهری در رشته های مختلف مطالعات فرهنگی، جامعه شناسی، مطالعات شهری و مردم شناسی تشریح شود.

مروری گسترده بر تمامی تجارب جهانی در استفاده از مردم نگاری در مطالعه شهر در این اثر صورت گرفته است. بخش دیگری از کتاب پشت دریاها شهری است به مطالعه مردم نگاری در ایران و تهران اختصاص دارد. همچنین روش خودمردم نگاری در این بخش توصیف و تحلیل شده است. بخش دیگری از کتاب مزبور به آموزش مردم نگاری و خود مردم نگاری همراه با راهنمایی عملی و نحوه استفاده از خود مردم نگاری اختصاص دارد.

شایان ذکر است که مراسم رونمایی از دوکتاب فوق، روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت، ساعت ‌۱۴تا ۱۷ در نمایشگاه کتاب- انتشارات دانشگاهی- سالن B ۷ - غرفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور مولف و جمعی از استادان دانشگاه برگزار می شود.

ان شاء الله به شرط حیات و موفقیت خودم نیز در این مراسم حضور خواهم یافت.

منبع خبر : شهروند دردمند
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد