عنوان پیام
متن پیام

رقابت داغ ۷سفرنامه شاملو و «بیشعوری» در کتابفروشی‌های تهران

تاریخ ثبت : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴     تعداد بازدید : ۸۴۶
رقابت داغ 7سفرنامه شاملو و «بیشعوری» در کتابفروشی‌های تهران

دو کتاب «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «بیشعوری» در کتابفروشی‌های مهم تهران در هفته گذشته، چنان مورد استقبال علاقمندان کتاب قرار گرفت که عنوان پر فرو‌ترین کتاب‌های هفته اول اردیبهشت ماه را به خود اختصاص دادند.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - حمید بهشتی: علاقه‌مندان به کتاب در مراجعه به کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته، بیشتر آثاری در حوزه ادبیات داستانی، شعر و روانشناسی را در سبد خرید خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش کتاب‌های «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «بیشعوری» در هفته اول اردیبهشت ماه چنان مورد استقبال علاقمندان به کتاب قرار گرفت که رقابت تنگاتنگی را در کتابفروشی‌های تهران با یکدیگر دنبال می‌کنند.

همچنین کتاب‌هایی چون «مرگ در ونیز» و «ته خیار»، «صد سال تنهایی» و «پذیرفتن» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند و ناشرانی چون «چشمه»، «امیرکبیر»، «تیسا»، «مرکزی» و «ثالث» حضوری پر رنگ در فهرست پر فروش‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه را بررسی کرده است.

«بیشعوری» و «ته خیار» همچون هفته‌های پیشتر، پیشتاز فهرست پر فروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده است، بطوریکه این دو کتاب با استقبال مراجعه کنندگان این فروشگاه با ۲۱ و ۱۴ جلد فروش در صدر این فهرست ایستاده‌اند. کتاب «شب‌های روشن» فئودور داستایفسکی نیز از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشگاه در هفته گذشته بوده که با فروش ۱۰ جلدی در رده سوم قرار گرفته است. همچنین دو کتاب «در مرگ در ونیز» و «آدم‌های عوضی» نیز هرکدام با ۹ جلد فروش در رده‌های بعدی پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه قرار گرفته‌اند.
«بیشعوری» در هفته گذشته نیز با ۵۸ جلد فروش با اقتدار در صدر پر فروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه قرار گرفت و مجموعه شعری گروس عبدالملکیان با عنوان «پذیرفتن» از دیگر کتاب‌های محبوب این فهرست بوده، که فروش ۲۰ جلدی مقام دوم را از آن خود کرده است. «صد سال تنهایی» مارکز در هفته گذشته در این فهرست قرار گرفت و با ۱۴ جلد فروش رده سوم را به خود اختصاص داد. «همنوایی ارکستر شبانه چوب‌ها» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نیز از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشگاه بوده‌اند که با ۱۱ جلد فروش در انتهای این فهرست جای گرفته‌اند.
«مسئله تقصیر» کارل یاسپرس در هفته گذشته بطوری مورد استقبال مرجعه کنندگان این فروشگاه قرار گرفت که با فروش ۸ جلدی در صدر فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار گرفت. «میراث» که در هفته پیشتر نیز در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داشت، با فروش ۷ جلدی در رده دوم این فهرست قرار گرفت. همچنین «خاطرات اردشیر زاهدی» با ۶ و دو کتاب «نام گل سرخ» و «تاریخ هنر نو» از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بودند که هرکدام با ۵ جلد فروش در انتهای این فهرست قرار گرفته‌اند.

«دختری با گوشواره مروارید» نوشته تریسی شوالیه با فروش ۱۴۸ جلدی با اقتدار و بالا تر از «بیشعوری» و «ته خیار» که با فروش ۳۲ و ۲۳ جلدی، در رده نخست فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار گرفته. «ماه عسل» مودیانو نیز با ۱۷ جلد در رده چهرم ایستاده و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه در هفته گذشته بوده است که با ۱۶ جلد فروش در انتهای این فهرست قرار گرفته است.
ا استقبال مراجعان به این فروشگاه «وزیری امیر حسنک» با فروش ۱۲ جلدی جای کتاب «چرچیل» که در هفته گذشته در صدر فهرست پر فروش‌های این فروشگاه قرار داشت را گرفت و این کتاب را با ۱۱ جلد فروش در رده دوم قرار داد.
«کودتا» روزولت نیز با ۹ جلد فروش در مکان سوم ایستاد. همچنین دو کتاب «پذیرفتن» و «آکواریوم‌های پیونگ یانگ» نیز با فروش ۸ جلدی از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشگاه بوده‌اند که در انتهای این فهرست قرار گرفته‌اند.
«صد سال تنهایی» مارکز با ترجمه بهمن فرزانه با ۱۸جلد فروش در صدر و «آمدیم خانه نبودید» از نسرین ظهیری با ۱۱ جلد فروش در رده دوم قرار گرفته است. همچنین مجموعه شعر «فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز «تو» ام!» با ۱۰ و مجموعه داستان «مرده ریگ» از موپاسان و ۹ جلد فروش در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» شاملو نیز با ۸جلد فروش از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشگاه در هفته گذشته بوده‌ است.
«بیگانه» نوشته آلبر کامو که در هفته پیشین در انتهای فهرست پرفروش‌های این فروشگاه قرار داشت، با استقبال مراجعان و فروش ۱۴ جلدی از این کتاب در صدر این فهرست جای گرفت. «مرگ در ونیز» که در فهرست هفته پیشتر نیز حضور داشت با فروش ۱۰ جلدی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و «یک عاشقانه آرام» نادر ابلراهیمی با فروش ۹ جلدی در رده سوم ایستاده. همچنین دو کتاب «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «ملکه زیبایی لی مین» از دیگر کتاب‌های پر فروش این فروشسگاه بوده اند.
در هفته گذشته کتاب «یوگای پاتنجلی» نوشته میرچا الیاده با فروش ۲۳ جلدی در صدر فهرست پر فروش‌های این کتابفروشی قرار گرفت. همچنین «باستان شناسی کتاب مقدس» که در فهرست هفته گذشته نیز حاضر بود، و «علم اخلاق» نیز با ۱۸ و ۱۶ جلد فروش در رده دوم و سوم قرار گرفتند. «آلمان نازی» با ۱۵ و «علم و دین» با ۱۲ جلد فروش از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بوده‌اند.
کتاب «اثر مرکب» که از پر فروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در سال گذشته بوده، در هفته گذشته با فروش ۳۵ جلدی در صدر و «قوانین قدرت» نیز با ۳۲جلد فروش در رده دوم فهرست پر فروش‌های این فروشگاه ایستاده است. «قدرت صبر» نیز که از معدود کتاب‌های تألیفی پر فروش این حوزه است، با ۳۱ جلد فروش در رده سوم قرار گرفته است. «چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم» و «سه شنبه‌ها با موری» نیز هریک با ۲۹ و ۲۷ جلد فروش از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بوده‌اند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد