عنوان پیام
متن پیام

معرفی کتاب بیشعوری

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۲/۱۸     تعداد بازدید : ۸۲۱
معرفی کتاب بیشعوری

ایام نوروز فرصت مناسبی است برای کتابخوان ها، به این دلیل تصمیم گرفتیم ۵ کتاب پر فروش سالهای اخیر را به کاربران کتاب رایا معرفی نماییم.
آیا از اینکه همسایه تان زباله هایش را در جوی آب می ریزد عصبانی هستید؟ آیا تا به حال پیش آمده که در اداره ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت ها در آمدوشد باشید؟ آیا احساس می کنید رئیس تان باشما توهین آمیز صحبت می کند؟ آیا با صحبت سیاستمداران دچار رعشه و ناسزاگویی می شوید؟ هیچ دلتان خواسته یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که بدون آنکه اجازه بدهید در مورد بیماری تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده است؟ آیا از دیدن مجری های تلویزیون عصبی می شوید؟ آیا وسوه خفه کردن فامیل هایی که دائما" مشغول فضولی و نصیحت و بزرگ تری اند، زیاد به سراغتان می آید و ....
اگر پاسختان به این پرسش ها مثبت است، این کتاب را بخرید، چرا که شما با بی شعورها سروکار دارید و این کتاب خودآموز ارزشمندی است برای شناخت و درمان عارضه بی شعوری و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری.
خاویر کرمنت در این کتاب طنزآمیز مدعی می‌شود که بی‌شعوری (Assholism) یک بیماری و اعتیاد است و نه نوعی بداخلاقی یا سوءرفتار. بعد در قالب یک پزشک که شناخت و درمان بی‌شعورها را کار خود قرار داده با نظیره‌نویسی کتاب‌های عامه‌پسند روانشناسی به معرفی بی‌شعوری از زوایای مختلف می‌پردازد. نشانه های بی‌شعوریbr/>
در بخشی از کتاب درباره نشانه های بی شعوری می خوانیم:
«اپیدمولوژی بی‌شعوری نشان می دهد که افراد بسیاری در معرض ابتلا به بیماری بی‌شعوری قرار دارند. نتایج تحقیقات گوناگون نشان می دهدکه بی شک در میان کسانی که مدرک دکتری روان شناسی دارند نیز تعداد زیادی بی‌شعور وجود دارد.
مانند بسیاری از بیماری ها، بی‌شعوری هم ممکن است به ارث برسد. بسیاری از بی‌شعورها این بیماری را از پدر یا مادرشان به ارث برده اند.
بیشتر بی‌شعورها را می توان از روی رفتار تهاجمی و اخلاق قلدر مآبانه شان شناخت. اگر با گردن کلفتی و ترساندن دیگران نتوانند کارشان را به انجام رسانند، حقه سوار می کنند یا قانون و مقررات را طوری انگولک می کنند تا نتیجه اش به نفع شان شود. مثل تمام اعتیاد ها، مساله انکار در بی‌شعوری هم مساله مهمی است. آنها قبول نمی کنند که باید مسئولیت پذیر باشند و یا دست کم زیر حرفشان نزنند و حاضر به پذیرش اشکال و اشتباه در کارشان باشند.
بی‌شعورها قواعد نا نوشته ای دارند که بر طبق آن رفتار می کنند:
- تمام مشکلات را دیگران به وجود آورده اند.
- اصلاً نیازی به ریشه یابی مشکلات نیست، فقط یکی را پیدا کن که تقصیر را گردنش بیندازی.
- کم نیاور، تمام کاستی ها و خطاها را می توان در پشت نقابی از وقاحت و گستاخی پنهان کرد.
- اگر از قانونی خسته شدی، مطابق نیازت یکی دیگر بساز، اما به محض آنکه به خواسته ات رسیدی آن را هم نقض کن.
- بی‌شعورها کسانی اند که فکر می کنند قانون در رابطه با آن ها تعریف و معین می شود و آن ها تافته های جدا بافته ای اند که حق انجام هر کاری را که اراده کنند دارند. بی‎شعوری مرض وقاحت و سوء استفاده از دیگران است. مشکل درمان بی‌شعوری آن است که آدم بی‌شعورمعمولاً قبول نمی کند بی‌شعوراست. اگر هم عاقبت قبول کند، باز هم تمایل دارد تقصیر آن را به گردن دیگران بیندازد.
- از سوی دیگر، این بیماری به شدت واگیر دارد، تا آنجا که حتی ممکن است یک درمان گر قوی و با اراده، به راحتی تحت تاثیر استدلال ها و دفاعیات یک بی‌شعور قرار گیرد و تا آنجا پیش رود که بعد از مدتی او هم مثل بی‌شعورها رفتار کند!
کتاب بیشعوری نوشته خاویر کرمنت و ترجمه محمود فرجامی توسط انتشارات تیسا در ۱۸۰صفحه منتشر شده است.

منبع خبر : سایت کتاب رایا
آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد