عنوان پیام
متن پیام

کتاب‌های نو از نشر تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۲/۰۲     تعداد بازدید : ۷۴۴
کتاب‌های نو از نشر تیسا

نکات کلیدی نظریه‌های روابط بین‌الملل

کتاب«نکات کلیدی نظریه‌های روابط بین‌الملل» تلاشی است برای تلخیص و ارائه نکات کلیدی دو کتاب «روابط بین‌الملل (نظریه‌ها و رویکردها)» نوشته دکتر عبدالعلی قوام و « تحول در نظریه‌های روابط بین‌الملل» اثر دکتر حمیرا مشیرزاده و تدوین و ویرایش علمی و درواقع بازنویسی این دو به صورتی قابل فهم برای دانشجویانی که قصد خودخوانی این اثر و شرکت در آزمون آن را دارند. متن هر دو کتاب به روشی سهل و ساده، بازنویسی شده است و حتی برای واژگان و عبارات معادل‌یابی نشده آن نیز، تا جایی که به اصالت مطالب خللی وارد نکند، برگردان روان انتخاب شده است. به این ترتیب، ارجاع به منبع و صفحه آن به معنای نقل قول مستقیم مطلب نیست بلکه نشان‌دهنده رعایت امانت در انتقال مفاهیم بوده است. کتاب «نکات کلیدی نظریه‌های روابط بین‌الملل» کتابی از علی نوازنی و دکتر بهرام نوازنی و رضا غلامی در ۳۲۳ صفحه را نشر تیسا رهسپار بازار کتاب کرده است.

کتاب قدرت اطلاعات تلاشی است برای ترسیم روند قدرت‌یابی اطلاعات در دنیای امروز و نمایش نقش انکارناپذیر اطلاعات در طراحی نظریه توسعه. کتاب از منظر فلسفه اطلاعات نشان می‌دهد که اطلاعات مفهومی بنیادی و نیازی اساسی برای انسان است و سپس چگونگی تأثیرگذاری اطلاعات بر مناسبات قدرت و قدرت ملی را بررسی می‌کند و تغییرات مفاهیم و سیاست‌های امنیت ملی را در عصر اطلاعات نمایش می‌دهد. نویسنده به کمک چندین شاخص، از قدرتمند شدن اطلاعات یاد می‌کند و مدعی می‌شود که هیچ نظریه توسعه‌ای بدون مدنظر قرار دادن اطلاعات به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی نمی‌تواند موفق باشد و ارتقای سطح توسعه‌یافتگی بدون کسب قدرتی به نام قدرت اطلاعات مقدور نیست. در این کتاب، مفاهیم کلیدی همچون توسعه اطلاعاتی، نیاز اطلاعاتی و مهارت اجتماعی اطلاعات مورد توجه قرار می‌گیرد.

کتاب«قدرت اطلاعات» کتابی از عبدالرسول دیوسالار در ۳۱۸ صفحه را نشر تیسا رهسپار بازار کتاب کرده است.

این اثر‌، تلاشی است برای گردآوری و تلخیص نکات کلیدی کتاب «تاریخ دیپلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وستفالی تا امروز» نوشته دکتر احمد نقیب‌زاده و در واقع بازنویسی آن به صورتی قابل فهم برای دانشجویانی که قصد خودخوانی این اثر و شرکت در آزمون آن را دارند. متن سنگین و گاه گنگ کتاب به روشی آسان و ساده، بازنویسی شده و حتی برای واژگان و عبارت‌های معادل‌یابی‌نشده آن نیز، تا جای ممکن که به اصالت مطالب خللی وارد نکند، برگردان روان صورت گرفته است. به این ترتیب، ارجاع به منبع و صفحه آن به معنای نقل قول مستقیم مطلب نیست بلکه نشان‌دهنده رعایت امانت در انتقال صرف مفاهیم بوده است.

کتاب «نکات کلیدی تاریخ دپیلماسی و روابط بین‌الملل» (از پیمان وستفالی تا امروز) با گردآوری و تصحیح دکتر بهرام نوازنی، مهران کاظمی و امیر پورمند در ۱۹۵ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

هر شهر علاوه بر مناظر طبیعی و عینی خود، دارای بعدی است که آن را منظر ذهنی می‌نامیم؛ منظری که مبتنی بر تصویر یا انگاره کلی شهر است.

منظر ذهنی شهر ساختاری برای اندیشیدن به شهر است و به کیفیتی اشاره می‌کند که حاصل ترکیب چشم‌اندازِ فیزیکی شهر و ادراک‌های دیداری و فرهنگی ساکنان آن بوده و می‌توان از آن به «چشم‌اندازِ ذهن» تعبیر کرد. کتاب حاضر به بررسی نظری و کاربردیِ مفهوم جدید منظر ذهنی شهر می‌پردازد و نمونه‌ها و مصادیق متعددی را برمی‌شمارد؛ از اینکه چگونه گفتمان‌ها، فرهنگ‌ها، نمادها، استعاره‌ها و حتی تخیلات رایج در میان یک جمعیت شهری، منظر ذهنی آن را تعیین می‌کنند؛ منظری که به تجربـه مدرن از زندگی شهری معنا می‌بخشد.

در این کتاب، مجموعه‌ای از جستارهایی گرد آمده که بیشترشان در همایش «منظر ذهنی شهر در اروپا» در سال ۲۰۰۴ در دانشگاه دی‌مونتفورت در شهر لستر ارائه شده‌اند.

محور موضوعات این شماره، مصاف میانِ مطالعاتِ مربوط به منظر ذهنی شهری با کاربستِ آنها در سیاست‌گذاری به طور عام، و با ترویج گردشگری و بازاریابی شهری به طور خاص است.

کتاب« منظر ذهنی شهر؛ مفاهیم، بازنمایی‌های فرهنگی و کاربست‌های سیاست‌گذارانه» کتابی از گودلا وایز سالسکس و فرانکو بیانچینی با ترجمه کاوه اکبری و دیگران در ۴۳۱ صفحه را نشر تیسا رهسپار بازار کتاب کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد