عنوان پیام
متن پیام

چند کتاب تازه منتشر شد.

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۱۰/۳۰     تعداد بازدید : ۷۴۶
چند کتاب تازه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، «سفید، سیاه، خاکستری» (واقعیت‌های سیاسی ساخته می‌شوند؟) نوشته محمدرضا تاجیک در ۳۴۳ صفحه، با شمارگان ۱۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۶ هزار تومان به چاپ رسیده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «بزرگی می‌گوید: «مدادی به من بده، بقیه عمرم را صرف تراشیدن آن خواهم کرد». یک تحلیلگر سیاسی به ما می‌گوید: «پدیده سیاسی‌ای را به من بده، بقیه عمرم را صرف واقع‌نمایی آن می‌کنم». با این بیان می‌خواهم بگویم: تحلیل یعنی کشف این نکته که چگونه ما واقعیت را به گونه‌ای خلق می‌کنیم که عینی و طبیعی به نظر می‌رسد، نه پرده‌برداری از واقعیت عینی. به بیان لاکلاو وموف، به واسطه تولید گفتمانی معنا، واقعیتِ عینی ساخته می‌شود و هدف از تحلیل، کشف فرایندهای ساخت معناست. از این منظر، تحلیل همان اکسیری است که صور‌ت‌بندی معنایی و واقعی پدیده‌های سیاسی را ممکن می‌سازد. تحلیل به ما امکان و استعداد حل مسائل را از راه منحل کردن، یعنی از راه بازتوصیف آن‌ها به زبانی متفاوت می‌دهد».

***

«سرمه کشیدن یا کور کردن» (یادداشت‌هایی درباره جامعه‌شناسی حقوق) به قلم عباس عبدی در ۴۹۳ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۷هزار تومان منتشر شده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «اگر دویست سال پیش مقایسه‌ای میان حقوق اسلامی - و نه آنچه در عمل در جوامع اسلامی جاری بود - با حقوق غرب صورت می‌گرفت، در بسیاری از موارد حکم به برتری حقوق اسلامی داده می‌شد، زیرا از استحکام و منطق قوی‌تری برخوردار بود، ولی چرا اکنون این حقوق در مواجهه با دنیای مدرن دچار مشکلات گوناگون شده، در حالی‌که حقوق غرب مراحل پیشرفته خود را تجربه می‌کند؟ پاسخ این است که این قوانین قدرت انطباق‌پذیری و تحول را از دست داده یا به تعبیر دیگر نقش زمان و مکان در اجتهاد را به فراموشی سپرده است؛ ضمن اینکه درک دقیقی از موضوعات مستحدثه وجود ندارد.»

***

«رهایی یا انقیاد» (فلسفه سیاسی تکنولوژی اطلاعات در قرن بیستم) نوشته روح‌الله اسلامی در ۲۲۲ صفحه،‌ با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «این کتاب تلاش دارد صورت ناخودآگاه و منطق‌های پنهان رابطه تکنولوژی اطلاعات و سیاست را ورد واکاوی دقیق قرار دهد. سیاست‌مداران، شهروندان، دولت‌ها و بازیگران بین‌الملل، نسبت به تکنولوژی اطلاعات،‌ دارای پیش‌فرض‌ها و منطق‌های آشکار و پنهان هستند که اغلب دارای نظم و ساختاری نااندیشیده است اما بر روی آینده سوژه‌های سیاست، تأثیر مستقیم دارد. این کتاب به ده منطقه اصلی رابطه تکنولوژی اطلاعات و سیاست می‌پردازد؛ به گونه‌ای که در هر کدام، تکنولوژی اطلاعات و سیاست در جهان زیست خوش‌بین و تفهمی،‌ متعادل و انتقادی و رادیکال و بدبین،‌ به سیاست‌گذاری و رقم زدن آینده جماعت‌های انسانی روی می‌آورند».

***

«از انعطاف‌پذیری تا شورش» (تلاش برای فهم پدیده انقلاب‌های عربی) با ترجمه رضا التیامی‌نیا و علیرضا سمیعی اصفهانی در ۱۸۸ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «هدف این پژوهش که ثمره کوشش فکری جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند با همکاری برخی از کارشناسان و نویسندگان عربی است، ارائه درکی جامع از قیام‌های عربی و همچنین معرفی دقیق عوامل مهمی است که می‌تواند در توجیه و تبیین بسیج جنبش توده‌ای مردم خاورمیانه در سال ۲۰۱۱ سودمند باشد. براین اساس نویسندگان کتاب تلاش می‌کنند با تأکید بر عوامل درونی موثر در شکل‌گیری این جنبش مانند ویژگی اقتدارگرایی سیاسی رژیم‌های این کشورها، بی‌عدالتی‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و جمعیتی؛ ارزیابی فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو برای گذر سیاسی و در نهایت نگاهی به پیامدهای امنیتی این تحولات و واکنش‌های ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی آن، داستان حیرت‌انگیزی درباره اراده انسان و چگونگی غلبه او بر ترس را برای ما روایت کنند».

***

«برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط» (نوشتن گام‌به‌گام یک برنامه بازاریابی) نوشته دیوید دبلیو اندرسون با ترجمه دکتر ابوالفضل دانایی و امیر احسانی در ۱۵۷ صفحه، شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط با تئوری‌های بازاریابی و رویه‌های عملی به این موضوع‌ها می‌پردازد. این کتاب اطلاعات و چهارچوب‌ مورد نیاز برای توسعه یک برنامه بازاریابی را، از توسعه یا اصلاح مأموریت، هدف و استراتژی شرکت تا تأمین بودجه و اعمال تاکتیک‌ها، فراهم می‌آورد که به رشد تجارت شما کمک خواهد کرد.»

***

«کوته‌نوشته‌های وایبری» نوشته دکتر مسعود کوثری با گردآوری عباس عموری در ۱۳۱ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

بخشی از یادداشت پشت جلد کتاب: «حرف‌هایی که با کوتاه‌ترین کلمات و جملات خطاب به فرد یا جمعی روی صفحات ثبت می‌شوند، همه نشان از بی‌حوصله بودن کاربران پردغدغه و سرشلوغی دارند که با وجود تکثر و تنوع شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی در فضای مجازی، ترجیح می‌دهند برای جا گرفتن چندین هندوانه در دست‌شان، کوچک‌ترین آن‌ها را انتخاب کنند و در فضای مجازی به دنبال کوتاه‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها هستند. ادبیات ارتباطی نیز در این فضا دست‌خوش تغییراتی شده است. هدف از انتشار این کوته‌نوشته‌ها خوانده شدن این نوشته‌ها و گفته‌های مجازی در میان اعضای خانواده و بحث برسر درستی و نادرستی آن‌هاست».

***

«تغییرات مناسک عزاداری محرم» (انسان‌شناسی مناسک عزاداری محرم) نوشته جبار رحمانی در ۲۹۶ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰نسخه و قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «نوشتن درباره کربلا و عاشورا کار ساده‌ای نیست. «دستگاه امام حسین(ع)»، دستگاه بی‌ حد و مرزی است که بخش مهمی از جهان قدسی شیعیان را به خود اختصاص داده است. برای شیعیان «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بیانگر جریان حقیقتی مقدس در زندگی تاریخی و اجتماعی شیعه است. گفتمان کربلا رکن اصلی زندگی سیاسی و اجتماعی عامه مومنان شیعه را شکل داده است. بنابراین نوشتن درباره تاریخ گفتمان کربلا و حیات فرهنگی و اجتماعی برآمده از آن کار مشکلی است. با این حال در این کتاب جسارت به خرج دادم تا بتوانم این موضوع را بررسی کنم. گفتمان کربلا، یکی از ارکان اصلی ایمان شیعی است و من به عنوان یک شیعه معتقد به دستگاه امام حسین (ع) و در جایگاه یک پژوهشگر، باید آن را با تیغ سرد شک علمی مورد کندوکاو قرار می‌دادم. در این میان، جمع کردن سرمای شک علمی با حرارت ایمان مذهبی کار بسیار دشوار و در مواقعی شاید محال بود».

***

کتاب آموزشی «نکات کلیدی تاریخ دپیلماسی و روابط بین‌الملل» (از پیمان وستفالی تا امروز) با گردآوری و تصحیح دکتر بهرام نوازنی، مهران کاظمی و امیر پورمند در ۱۹۵ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «کتاب «نکات کلیدی، تاریخ دپیلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وستفالی تا امروز» تلاشی برای گردآوری و تلخیص نکات کلیدی کتاب «تاریخ دیپلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وستفالی تا امروز» نوشته دکتر احمد نقیب‌زاده است. این منبع تألیفی جامع و ارزشمند، مورد نیاز دانشجویان و داوطلبان شرکت در آزمون دانشگاه پیام‌نور و همچنین آزمون کارشناسی ارشد است. اهمیت این کتاب بویژه در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بیشتر است چرا که به عنوان تنها منبع اصلی درس دوواحدی با همین عنوان، برگزیده و معرفی شده است. اثر حاضر در واقع تنها به تلخیص نکات کلیدی بسنده نکرده بلکه نسبت به بازنویسی آن به صورتی قابل فهم برای دانشجویانی که قصد خودخوانی این اثر و شرکت در آزمون آن را دارند اقدام کرده است. متن سنگین و گاهی گنگ کتاب، به روشی آسان و ساده بازنویسی شده است. حتی برای واژگان و عبارت‌های معدل‌یابی‌نشده آن نیز تا جای ممکن که به اصالت مطالب خللی وارد نکند، برگردان روانی صورت گرفته است.»

***

کتاب آموزشی «نکات کلیدی اصول روابط بین‌الملل» با گردآوری و تصحیح دکتر بهرام نوازنی و الهامه پایدار در ۱۶۹ صفحه، با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

یادداشت پشت جلد کتاب: «کتاب «اصول روابط بین‌الملل» تلاشی است برای تلخیص و ارائه نکات کلیدی کتاب «اصول روابط بین‌الملل» نوشته دکتر فرهاد قاسمی، منبع تألیفی جامع و ارزشمندی که در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی، مورد نیاز دانشجویان و حتی داوطلبان شرکت در آزمون ارشد و دکترای است. اهمیت این کتاب بویژه در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بیشتر است زیرا به عنوان تنها منبع اصلی آن دو درس دو واحدی برگزیده و معرفی شده است».

***

همه کتاب‌های یادشده در انتشارات تیسا به چاپ رسیده‌اند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد