عنوان پیام
متن پیام

خبری ـ تحلیلی سینما پلاس

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۸/۲۲     تعداد بازدید : ۷۳۷
خبری ـ تحلیلی سینما پلاس

به گزارش وب سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، شهریورماه و در آستانه برگزاری سیزدهمین جشن خانه سینما، در خبری با عنوان «داوران خانه سینما خودشان را کاندیدا و به حاتمی کیا دهن‌کجی کردند» اعلام شد: «در اقدامی عجیب و کم سابقه، ۱۴ داور عضو هیات های دواری شانزدهمین جشن خانه سینما، اسامی آثار خود را به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه اعلام کردند». حالا ظاهراً این رفتار ناپسند به جوایز ادبی نیز سرایت کرده است.

در فهرست اعلام شده از سوی برگزار کنندگان جایزه جلال، آثار « گشودن رمان اثر حسین پاینده/ نشر مروارید»، «نشانه-معناشناسی دیداری اثر حمیدرضا شعیری/ نشر سخن»، «آینه‌های دور و نزدیک اثر صابر امامی/ موسسه خانه کتاب»، «شهر و تجربه مدرنیته فارسی اثر نرگس خالصی مقدم/ نشر تیسا» و «کارکرد گفتمانی سکوت اثر لیلا صادقی/ نشر نقش جهان» کاندیدای دریافت جایزه بهترین نقد ادبی هستند حال آنکه طبق اعلام سایت رسمی این جایزه ادبی، حسین پاینده در کنار محمدرضا جوادی یگانه، محمد حنیف، حجت الاسلام محمدرضا زائری، بلقیس سلیمانی، احمد دهقان، محسن کاظمی و صادق کرمیار خود جزو اعضای هیات علمی این جشنواره است!

نکته جالب توجه دیگر درباره اسامی کاندیداها آن است نام کتاب «نشانه-معناشناسی دیداری اثر حمیدرضا شعیری» در حالی در این فهرست قرار گرفته که این کتاب ارتباطی با ادبیات داستانی ندارد و موضوع آن هنرهای تجسمی است. البته برای فهم این موضوع هم نیازی به مطالعه کتاب نبوده و هیات داوران فقط باید عنوان کتاب را به صورت دقیق و کامل مطالعه می‌کردند تا متوجه عدم ارتباط آن با این رویداد شوند.

جایزه ادبی جلال تا سال گذشته توسط «خانه کتاب» برگزار می‌شد و برگزاری آن از امسال به عهده بنیاد ادبیات داستانی گذاشته شده است. این بنیاد چندی پیش فراخوانی برای حضور نویسندگان در یک سفر دریایی اعلام کرد که نحوه اجرای آن حواشی فراوانی به دنبال داشت. متن مربوط به این خبر را می‌توانید با کلیک کردن در اینجا مطالعه کنید.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد