عنوان پیام
متن پیام

صعود دوباره «پنج اقلیم حضور» و «جشن بی‌معنایی»/ تب خوانش آثار مودیانو در حال فروکش کردن

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰     تعداد بازدید : ۷۲۰
صعود دوباره «پنج اقلیم حضور» و «جشن بی‌معنایی»/ تب خوانش آثار مودیانو در حال فروکش کردن

۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
در هفته گذشته جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های فروشگاه‌های کتاب تهران، رفته رفته از تسخیر آثار پاتریک مودیانو خارج شده است. بدین ترتیب آثاری چون «پنج اقلیم حضور»، «بیشعوری»، «جشن بی‌معنایی» و «دود» شاخص‌ترین آثار این جدول را تشکیل داده‌اند.
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - حمید بهشتی: درحالی‌که آمار پرفروش‌ترین کتاب‌های فروشگاه‌های تهران، بیش از ۲ هفته تحت تأثیر شدید آثار مودیانو (برنده جایزه نوبل ۲۰۱۴) قرار داشت، به تدریج تب خوانش آثار این نویسنده درحال فروکش کردن است. به عبارتی می‌توان گفت که آثاری چون «پنج اقلیم حضور»، «بیشعوری»، «جشن بی‌معنایی» و «دود» رفته رفته از زیر سایه سنگین نام مودیانو خارج می‌شوند. این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از ۳ تا ۸ آبان ۱۳۹۳ را بررسی کرده است.

فروشگاه شهر کتاب مرکزی: با اینکه خوانندگان آثار مودیانو هنوز پای ثابت خریداران این فروشگاه هستند، «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان با فروش ۲۵ جلدی پیشتاز جدول پرفروش‌های این فروشگاه است. همچنین همانطور که پیش‌بینی می‌شد با فرارسیدن ایام محرم کتابی با همین موضوع تحت عنوان «سلوک عاشورایی ۱» در این جدول قرار گرفته است.

فروشگاه شهر کتاب ابن‌سینا: «بیشعوری» و «بیراه» که در جدول هفته گذشته نیز حضور داشتند با ۵۶ و ۴۰ جلد فروش، همچنان در صدر جدول پرفروش‌ترین آثار این فروشگاه قرار دارند. همچنین در کنار «جشن بیمعنایی» و «آس آن سور چی» دو کتاب محبوب این روزها، اضافه شدن «ثریا» به این جدول قابل توجه است.
فروشگاه شهر کتاب بهشتی: «دود» و «جشن بیمعنایی» که در پرفروش‌های هفته پیشتر نیز حضور داشتند، با فروش ۱۲ و ۱۰ جلدی خود را به صدر پرفروش‌های این فروشگاه رساندند. استقبال علاقمندان به فلسفه از مجموعه کتاب‌های دانشنامه فلسفی استندفورد، دو کتاب «پدیدار شناسی» و «زیبایی شناسی هگل» را در این جدول جای داده است. همچنین «جنوب مرز غرب خورشید» موراکامی نیز خود را به این جدول تحمیل کرده است.
فروشگاه نشر چشمه: «پنج اقلیم حضور» همچون هفته پیش، پیشتاز جدول پرفروش‌های این فروشگاه بوده است و «دود»، «بیشعوری» و «زبان و ادبیات فارسی عمومی» به این جدول اضافه شده‌اند. «سیرکی که می‌گذرد»‌ اثر مودیانو همچون هفته پیش، جای خود را در پرفروش‌های این فروشگاه حفظ کرده است.
فروشگاه انتشارات ثالث: «کتاب روز/ کتاب شب» از انتشارات ثالث با فروش ۱۵ جلدی در صدر این جدول و «در کافه جوانی گمشده» از پاتریک مودیانو مکان اول و دوم و ۲ اثر از انتشارات ثالث با عنوان «آمدیم خانه نبودید» و «در عین حال» نیز رده‌های بعدی این جدل را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین «جشن بی‌معنایی» دیگر کتاب محبوب این روزها نیز در این جدول قرارگرفته است.
فروشگاه انتشارات امیرکبیر: در این هفته دو کتاب از گنجینه فرهنگ مردم ایران ازانجوی شیرازی به تصحیح سید احمد وکیلیان بیشترین اسقبال را نزد خریداران کتاب داشت، بطوریکه «گل به صنوبر چه کرد» و «دختر نارنج و ترنج» در صدر جدول پرفروش‌های این فروشگاه قرار گرفتند. همچون هفته پیش ۲ اثر از مودیانو و دیگر کتاب محبوب این فروشگاه با عنوان «شازده کوچولو» با ترجمه محمد قاضی نیز در این لیست جای گرفته‌اند.
فروشگاه کتاب افق: «منگی» که در لیست هفته پیشتر این فروشگاه نیز حضور داشت، در هفته گذشته با فروش ۱۲ جلدی در صدر این جدول قرارگرفته است. همچنین در کنار آثاری چون «خداحافظ گری کوپر»، «همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها» و «سین مثل سودابه»، همچون هفته گذشته یک نمایشنامه در این لیست قرار دارد، بطوریکه می‌توان علاقمندان آثار ادبیات نمایشی را نیز از خریداران ثابت این فروشگاه به حساب آورد.
فروشگاه انتشارات مولی: عناوین پرفروش‌های این هفته با کمترین تغییر نسبت به هفته پیش‌تر خود ارائه شده، بطوریکه «پیدایش سلسله اهل حق» جای «فقه و سیاست در ایران معاصر» را در این فهرست گرفته است. «پنج اقلیم حضور» با ۱۸، «تأویلات قرآن حکیم» با ۱۰، «تأویل خواب و رویا» با ۹ و «بیشعوری» با ۸ جلد فروش در این فهرست قرار دارند.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد