عنوان پیام
متن پیام

چند کتاب تازه در حوزه سیاست و حقوق در مجموعه «کتاب گفت‌وگو» منتشر شد.

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۷/۰۲     تعداد بازدید : ۵۷۱
چند کتاب تازه در حوزه سیاست و حقوق در مجموعه «کتاب گفت‌وگو» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ کتاب «از هاشمی تا روحانی» (بررسی سیاست خارجی ایران در پرتو نظریه سازه‌انگاری) توسط علی باقری دولت‌آبادی و محسن شفیعی منتشر شده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «در تحلیل‌ها و تبیین‌های صورت‌گرفته درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عمدتا از مبانی نظری جریان خردگرا استفاده شده است. در این اثر کوشش شده تا سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از رویکرد سازه‌انگاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که «چه عواملی در تدوین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران موثر است؟» و «آیا امکان استفاده از رویکرد سازه‌انگاری برای تحلیل دوره‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایر ان از دوره هاشمی رفسنجانی تا روحانی وجود دارد؟»

کتاب

به عقیده نویسندگان‌، در کنار بررسی نقش ساختارهای مادی در سیاست خارجی که عموما در سایر آثار نگاشته‌شده درباره سیاست خارجی ایران مورد توجه واقع شده‌اند پرداختن به نقش ساختارهای معنایی‌، هنجارها‌، ارزش‌ها و قواعد که هویت جمهوری اسلامی و به دنبال آن سیاست خارجی کشور را شکل داده‌اند‌، ضروری است و بدون آن هرگونه تحلیلی ناقص خواهد بود.»

کتاب «از هاشمی تا روحانی» در ۳۸۴ صفحه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۱ هزار تومان منتشر شده است.

***

کتاب «پیچیدگی سیاست در ایران» نوشته سیدولی موسوی‌نژاد در ۲۳۰ صفحه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «چرا رخدادهای سیاسی در ایران‌، همواره تحلیل‌گران‌، سیاست‌مداران‌، رسانه‌ها و مردم را غافلگیر می‌کند؟

در این کتاب از نگاهی علمی به این موضوع پرداخته شده و برای پاسخگویی به این پرسش‌، از دو نظریه پیچیدگی و آشوب که بیشتر در دانش‌های ریاضی و تجربی کاربرد دارند استفاده شده است تا از این راه پیچیدگی سیاست در ایران توضیح داده شود. این کتاب با نگاهی فشرده به تعریف و الگوهای نظری سیستم‌های پیچیده و آشوبی در پی آن است تا دلایل شگفت‌آور بودن و غیرقابل پیش‌بینی بودن رخدادهای سیاسی ایران بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۳ را تحلیل کند. در پایان پیشنهادهایی برای سیاست‌مداران در چنین فضای غیرقابل پیش‌بینی‌ای ارائه شده است.»

کتاب

***

کتاب «قراردادهای ساخت و ساز بین‌المللی به همراه تفسیر فرم‌های طراحی و ساخت فیدیک» نوشته ویلیام گادوین با ترجمه محمدصالح جابری در ۲۱۵ صفحه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: «کتاب «قراردادهای بین المللی ساخت و ساز» راهنمایی عملی و دقیق برای کسانی است که در مذاکره و اداره قراردادهای ساخت و ساز بین‌المللی فعالیت دارند. این کتاب در تلاش است با زبانی روشن ویژگی‌های این‌گونه قراردادها را بیان کرده و شیوه حل اختلافات آنها را نیز تشریح کند. بسیاری از نکات کتاب با ارجاع به فرم‌های مشهور فیدیک تبیین شده و همچنین دو فرم قراردادی آن یعنی کتاب‌های زرد و نقره‌ای با نگاه دقیق‌تری بررسی شده‌اند. افزون بر این‌، در ضمیمه کتاب مراحل داوری icc در قالب یک پرونده توضیح داده شده که برای علاقه‌مندان خالی از فایده نخواهد بود.»

کتاب

***

کتاب «دیوان اروپایی حقوق بشر و «حق بر حریم خصوصی و زندگی خانوادگی» نوشته محمدمحسن مسجدی و مطهره سادات مهدیان صدر در ۱۰۴ صفحه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ توان به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «معاهده اروپایی حقوق بشر از مهم‌ترین اسنادی است که به بیان تفصیلی حقوق بنیادین بشر پرداخته است. از مهم‌ترین این حقوق‌، موضوع بحث‌برانگیز حق بر حریم خصوصی و زندگی خانوادگی فرد است که در ماده هشت کنوانسیون منعکس شده است. پرسش اساسی در این زمینه‌، چگونگی ایجاد نوعی سازش میان الزام‌های اجتماعی مداخله در زندگی خصوصی فرد و حفظ شان خصوصی افراد است. دیوان اروپایی حقوق بشر یا همان دیوان استراسبورگ به‌ویژه در دهه گذشته میلادی با تبیین و تفسیر حدود این حق نقشی غیرقابل انکار در توسعه حقوق بشر اروپایی بازی کرده و ضمن امور دیگر توانسته است از رهگذر آرای مستدل خویش در ایجاد توازن میان فرد و جامعه نقشی ارزنده ایفا کند.

***

انتشارات تیسا کتاب‌های یادشده را منتشر کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد