عنوان پیام
متن پیام

چهارشنبه‌ای زیبا با انتشارات تیسا

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۵/۲۲     تعداد بازدید : ۶۴۱
چهارشنبه‌ای زیبا با انتشارات تیسا

نویسنده : جواد لگزیان


هالیوود چگونه کار می‌کند

اگر فیلم را یک کالا بدانیم با این کتاب می‌توانیم سری به کارخانه بزنیم. خانم جانت واسکو در کتاب‌هالیوود چگونه کار می‌کند با تکیه بر رویکرد اقتصاد سیاسی صنعت‌ هالیود را به مخاطب می‌شناساند. واسکو در این کتاب به مانند آثار دیگر خود به سنت تفکر انتقادی دلبسته است و‌هالیوود را به مثابه یک صنعت و کسب و کار در نظر می‌گیرد. به نظر او اصول حاکم بر دنیای‌هالیوود غالبا از جنس اصول حاکم بر صنایع تجاری دیگر است و خاصیت نمادی و محتوایی فیلم تاثیر چندانی روی این اصل کلیدی ندارد. ایده اولیه فیلم‌ها بعد از عبور از چندین مرحله به کالای فیلم تبدیل شده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. همه چیز درباره‌هالیوود از تولید و توزیع تا بازاریابی فیلم را در این کتاب خواهید خواند. کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» نوشته جانت واسکو با ترجمه شاپور پیشابادی از مجموعه کتاب‌های انسان شناخت را نشر تیسا در ۳۷۲ صفحه منتشر کرده است.

درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران

از مد و زیبایی تا ورزش و کار «بدن» محمل اصلی تجارب و تعاملات روزمره افراد و بستر مهم تولید، نمایش و مشارکت در فرهنگ است. پرداختن نظام‌مند به آداب مدیریتی و حرکات بدن در متن زندگی روزمره به ویژه در کلان شهرها اطلاعات زیادی را در زمینه دینامیسم فرهنگی به دست می‌دهد و به ردیابی تاثیرات فرهنگی و غیر‌فرهنگی داخلی و خارجی بر آن و شناسایی گفتمان‌های مهم برسازنده هویت اجتماعی کمک می‌کند. مطالعه کتاب درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران اطلاعات خوبی در این زمینه برای خواننده به همراه دارد.حوزه مطالعات بدن که تا‌کنون، در سلسله‌مراتب سنت‌ها و شاخه‌های علوم اجتماعی و به‌ویژه جامعه‌شناسی کم‌اهمیت، حاشیه‌ای و تا اندازه‌ای کم‌منزلت بود، در چند دهه اخیر به حوزه‌ای پویا، پراهمیت و جذاب برای طیف روزافزونی از محققان در سنت‌های جامعه‌شناسی تبدیل شده است. کتاب «درآمدی بر تاریخ فرهنگی بدن در ایران» نوشته محمدسعید ذکائی و مریم امن‌پور را انتشارات تیسا با شمارگان هزار نسخه در ۴۳۹ صفحه روانه بازار نشر کرده است.

شهر خلاق، طبقه خلاق

با جذب نخبگان می‌شود شهری خلاق با اقتصادی پویا داشت، با مطالعه کتاب امروز در این رابطه بیشتر بدانیم.نظریه شهر خلاق توسط ریچارد فلوریدا مطرح گردید که در آن ظهور عصر خلاق در شکل یک انقلاب اجتماعی مهارنشدنی معرفی شده است. به باور این نظریه، جذب افراد خلاق موجب قدرتمندشدن شهر‌ها و بالندگی اقتصادی آن می‌گردد. این اثر ضمن معرفی شهر خلاق و طبقه خلاق، نقش غیرقابل انکار نخبگان در توسعه شهرها و ضرورت توجه به حفظ نخبگان و استعدادهای خلاق کشورمان را از منظر متفاوت نشان می‌دهد. نتایج پژوهش، نشان‌دهنده آن است که جذب نخبگان منجر به خلاقیت، نوآوری و جهش اقتصادی شهر‌ها می‌گردد، و این امر به پویش اقتصاد فرهنگی شهرها می‌انجامد. در کانون تمرکز نظریه شهر خلاق، موضوعاتی از قبیل؛ فناوری، استعداد و تسامح و تساهل مطرح است و شاخص‌های شهر خلاق شامل تعدد مراکز علمی‌ـ پژوهشی و دانشگاهی، مراکز هنری ـ فرهنگی مختلف، فضاهای مدنی و عمومی، تنوع قومیت‌ها و نژادها و مکان‌های شهری مملو از جمعیت است. کتاب «شهر خلاق، طبقه خلاق»نوشته حسن اشتری در ۷۵ صفحه را انتشارات تیسا منتشر کرده است.

درآمدی بر روایت زنانه از شهر

حاصل گفت‌وگو با دهها نفر درباره مصرف، زیبایی، زندگی خانوادگی (رفتار با همسر و خویشاوندان)، محیط کار، خانه‌داری و امور مربوط به منزل این کتاب‌خواندنی درباره زندگی و دید زنان به شهر تهران است.این کتاب بر آن است تا با واکاوی و نگاهی اجمالی به تجربه زیسته زنان شهر تهران از گذشته تاکنون، ضمن ترسیم خطوط مختصات این تجربه در تمایز با تجربه زیسته مردانه در شهر ‌ـ که نگاه و تجربه غالب نسبت به شهر و فضاهای آن است ‌ـ به شناسایی الگوهای منطقی و رفتاری حاکم بر این تجربه و نیز عوامل مؤثر بر کیفیت این تجربه بپردازد. بر این مبنا پس از شناسایی الگوها و منطق حاکم بر تجربه زیسته زنان در شهر تهران، به بررسی نقش فضاهای شهری بر ارتقای کمی‌و کیفی حضور و مشارکت زنان در شهر تهران می‌پردازد و درنهایت با درنظرگرفتن ذائقه‌های زنانه، استراتژی‌ها و راهکارهایی را برای مدیریت شهری در جهت مطبوع ساختن هرچه بیشتر فضاهای شهری برای مشارکت و حضور مؤثر زنان ارائه می‌کند. کتاب «درآمدی بر روایت زنانه از شهر (کاوشی نظری در خوانش تجربه‌های زنانه از شهر) » کتابی از سارا نادری را انتشارات تیسا در ۲۵۰ صفحه منتشر کرده است.

شادمانی

پرنده زیبای خوشبختی با لبخند بر لبها می‌نشیند. این کتاب پژوهشی است خواندنی درباره این حس بزرگ انسانی که در آن می‌خوانیم شادمانی به‌عنوان یکی از احساسات ریشه‌ای مثبت و بسیار تأثیرگذار بر رفتار و حالات دیگر فرد، نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین سلامت فرد و جامعه دارد. هر چند یکی از عوامل افزایش‌دهنده میزان شادمانی در سطح فردی و جمعی را، بالا بردن سطح کیفیت زندگی و توسعه در ابعاد مختلف آن می‌دانند، ولی این‌ رابطه در جهت عکس آن نیز به‌طور کامل مصداق دارد. به گفته وینهون از دهه ۱۹۶۰ به بعد علاقه روزافزونی درباره این که مردم نسبت به زندگی شان چه احساسی دارند به وجود آمد و این علاقه در قالب جریانی موسوم به مطالعات خوشبختی ذهنی، صورت خارجی و عینی به خود گرفت. متغیر هسته‌ای این سنت پژوهشی، میزان ارزیابی کلی از زندگی (به عنوان یک کلیت) بود که به حسب معمول به مفاهیم شادمانی و رضایت از زندگی مربوط است، و این مهم بیشتر به وسیله گزارش خود افراد اندازه گیری می‌شود. کتاب شادمانی تالیف سید محسن موسوی در ۱۹۰ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه را انتشارات تیسا روانه بازار کتاب کرده است.

در آینه ایرانی

غرب چیست و آیا باید از آن گریخت یا باید بدان رهسپرد. محمدرضا قانون‌پرور از گذرگاه فرهنگی و با استفاده از استعاره استاندال به چینن پرسش‌هایی پاسخ داده است. استعاره استاندال به ما می‌گوید؛ امن‌ترین گذرگاه برای درک آگاهی‌های مردم یک جامعه و تغییرات بنیادین آن، موشکافی در متون ادبی آنان است. هرگونه مذاکره، مجادله، نزاع و جنگ طبقاتی، اجتماعی و سیاسی در لابه‌لای فریاد‌ها و سکوت‌های قهرمانان داستان‌ها و تئاتر‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین در اینجا ادبیات داستانی یا آن‌چیزی که غربی‌ها به آن افسانه‌های اجتماعی می‌گویند، مورد بحث اصلی کتاب است. «در آینه ایرانی» یکی از معدود‌ کتاب‌هایی است که از طریق خوانش متون داستانی، تصویر ایدئولوژیک و سیاسی شده غرب و غربی‌ها در نزد ایرانیان را از آغاز تا به امروز، به نمایش گذاشته است. در آینه ایرانی کتابی از محمدرضا قانون‌پرور را انتشارات تیسا در ۲۶۰ صفحه، منتشر کرده است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد