عنوان پیام
متن پیام

انتشار کتاب «محاکم کیفری بین‌‌‌المللی»

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۴/۲۶     تعداد بازدید : ۶۵۳
انتشار کتاب «محاکم کیفری بین‌‌‌المللی»

گروه دیپلماسی: محاکم کیفری بین‌‌‌المللی عنوان کتابی است که انتشارات تیسا، زیر نظر دکتر مهدی ذاکریان، استاد دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۸۰۰۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.
این کتاب مشتمل بر مجموعه مقالاتی از نویسندگان و پژوهشگران حقوقی است که با موضوع محاکم کیفری بین‌المللی تنظیم شده است. امیرحسین زمانی‌نیا عضو حقوقدانان تیم هسته‌ای ایران نیز نویسنده یکی از این مقالات با موضوع پیشینه و عملکرد دیوان کیفری بین‌المللی از روم تا کامپالا است. محاکم کیفری بین‌المللی بر پایه خواست و هم‌اندیشی قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند. مجموعه تحقیقات پیش روی نشان می‌دهد محاکم کیفری بین‌‌‌المللی در مسیر عدالت کیفری بین‌‌‌المللی، عدالت انتقالی و توجه به حقوق بشر گام برداشته‌‌‌اند با این‌‌‌حال، گزاف است اگر ادعا شود که محاکم کیفری بین‌‌‌المللی به عدالت کیفری بین‌‌‌المللی منجر شده‌‌‌اند. همین‌‌‌طور شک‌‌‌برانگیز است، اگر شکل‌‌‌گیری آنها را صرفا در راستای دستاوردهای حقوق بشری جامعه بین‌‌‌المللی بدانیم. تردیدها در آنجا شکل می‌‌‌یابند که چنین محاکمی تنها پیرامون نقض حقوق بشر و حقوق بین‌‌‌الملل بشردوستانه کشورهای ضعیف تشکیل شده‌‌‌اند. آیا نسلی از محاکم کیفری بین‌‌‌المللی وجود دارد که به جنایات ضدحقوق بشری قدرت‌‌‌های بزرگ یا کشورهایی که متحد قدرت‌‌‌های بزرگ بوده‌‌‌اند، رسیدگی کند؟ چرا هیچ دادگاهی درباره جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در ویتنام یا در الجزایرشکل نمی‌‌‌گیرد؟ درباره جنایات انجام‌‌‌شده در شوروی استالینی چه اقدامی انجام شده است؟ حال آنکه محاکمی در کامبوج و سیرالئون شکل گرفتند و موضوع عدالت انتقالی در افغانستان مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد