عنوان پیام
متن پیام

«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» برای کشورهای در حال توسعه

تاریخ ثبت : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰     تعداد بازدید : ۷۸۸
«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» برای کشورهای در حال توسعه

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۰
ماین پیتر‌وان‌دیک محقق و جامعه شناس در کتاب«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» به تئوری و عمل مدیریت شهری در کشورهای در حال توسعه نگاهی انداخته است و در این زمینه مدل‌های جدید فعالیت‌های مشارکتی را در اختیار خوانندگان قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نویسنده در این کتاب کشورهای در حال توسعه را کشورهایی دارای تحرک بیشتر دانسته و معتقد است شهرهای اقتصادی در حال گذار، سرشار از نوآوری و خلاقیت هستند که عامل این موضوع در برخی اوقات، دولت ریسک‌پذیر و باز و پاره‌ای اوقات ابتکارات و نوآوری‌های سیاسی است.

این مولف، ‌کتاب حاضر را با نگاهی تفصیلی درباره تئوری و عمل مدیریت شهری در کشورهای در حال توسعه نگاشته است و مدل‌های جدید فعالیت‌های مشارکتی را در اختیار خوانندگان قرار گذاشته است.

وان‌دیک ‌در این کتاب، با تکیه بر اداره شهرهای کشور‌های در حال توسعه سعی دارد به خوانندگان بیاموزد مدیریت یک شهر در واقع تلاش برای اداره پدیده‌ای خود‌انگیخته‌ است و پیدایش شهرها،‌تکامل و رشد آن‌ها،‌نتیجه شمار زیادی از تصمیم‌های فردی است که افراد برای تعیین محل زندگی،‌کار،‌برپایی شرکت و تامین منابع و مانند آن می‌گیرند.

کتاب حاضر در پنج بخش تالیف شده است. نویسنده در بخش نخست کتاب مباحث قدیمی و فرصت‌های جدید در مدیریت شهری را مورد بررسی قرار داده است و فرصت‌های جدید برای مدیران شهری را پیش‌روی مخاطبان قرار داده است. ضرورت پی‌ریزی نظری و تعریف مدیریت شهری و نمونه‌هایی از مدیریت شهری عناوین بخش‌های دوم و سوم این کتاب هستند.

مولف در بخش چهارم،‌نمونه‌هایی از مدیریت شهری در چین و در بخش پنجم چالش‌های جدید و ظهور زمینه‌های نوین در مدیریت شهری را مورد برسی قرار داده است.

کتاب«مدیریت شهری از نظریه تا عمل» با ترجمه غلامرضا کاظمیان و حامد رستگار به فارسی برگردانده شده است.

انتشارات تیسا این کتاب را در بهار امسال در ۳۲۰ صفحه منتشر کرده و با قیمت ۱۵ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان حوزه جامعه‌شناسی شهری قرار داده است.-

آخرین خبر ها
«جمهوری تشنگان» به زودی به بازار می‌آید«حافظه و فراموشی در تاریخ و فرهنگ ایرانیان؛ درآمدی جامعه‌‌شناختی» به زودی به بازار می‌آید.«تاریخچه جنبش حقوق زنان در آمریکا؛ موانع و دستاوردها» به زودی به بازار می‌آیدزنان زرخرید نامزد کتاب سال 1400 شدبه چاپ سوم رسید: مدیریت شهری ۳ جلدیبه چاپ سوم رسید: ارزیابی تاثیرات اجتماعیِ سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌هامدیریت دانش؛ فرایندها، رویکردها به چاپ سوم رسیدخبرگزاری مهر از «پر‌سه‌گردی با قانون دینامیت» اثر کمیل سهیلی نوشت«تصمیم‌گیری» به چاپ ششم رسید.«جغرافیای فرهنگی» به چاپ دوم رسیدمنتشر شدمنتشر شدجوابیه انتشارات تیسا در مورد ادعای یکی از مترجمان کتاب بیشعوریبیشعوری93 میلیارد ریال کتاب در «تابستانه کتاب» به فروش رسیدتلاش برای پاسخگویی به جابه‌جایی تاریخیمردم تابستان راباچه کتابهایی شروع کردند/کتاب ابن سینابین پرفروشهاپیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح «تابستانه کتاب»جریان زندگی زیر شهر تهران کتاب شد«درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی» چاپ شد