انتشارات تیسا
فرصتی برای گسترش افکار؛ فعال در حوزه چاپ و نشر کتابهای علوم انسانی.
انتشار کتابی درباره بازاریابی کسب و کارهای کوچک
کتاب «برنامهریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط» نوشته دیوید دبلیو اندرسون با ترجمه ابوالفضل دانایی و امیراحسانی توسط انتشارات تیسا منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط» نوشته دیوید دبلیو اندرسون با ترجمه ابوالفضل دانایی و امیر احسانی توسط انتشارات تیسا منتشر و راهی بازار نشر شده است.
۸۰ درصد از کسب و کارهای کوچک تا متوسط طی ۲ سال ابتدایی کارشان با شکست روبه رو می شوند و ۹۰ درصد از تجارت ها، بعد از ۱۰ سال ابتدای کارشان، کاملا از بین رفته اند. اگرچه ممکن است دلایل بسیاری وجود داشته باشد، اما علت اساسی در بیشتر موارد، عدم وجود یک برنامه بازاریابی استراتژیک، کاربردی و قابل سنجش است. هدف از تالیف کتاب «برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط» بررسی همین موارد و جلوگیری از تعطیل شدن همین کسب و کارهاست.
کتاب مورد نظر، حاصل ۳۰ سال تجربه نویسنده در بازاریابی محصولات و خدمات در سطح داخلی و بین المللی است. این کتاب ۸ فصل با این عناوین دارد: نظریه بازاریابی، تکالیف خود را انجام دهید، رقابت موثر، شناسایی روندهای بازار، طرح بازاریابی، روش های رایج برای ارسال پیام به بازار، یک مدل کاری و یکپارچه سازی کل برنامه ها.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«بعد از چندین دهه رقابت بر اساس قیمت، یک شرکت چاپ بین المللی تصمیم به بررسی مشتریانش گرفت تا دریابد آنها چه طور یک شرکت چاپ را انتخاب می کنند. اگرچه این بررسی بسیاری از ابعاد خدماتی و فنی را در بر می گرفت _ که همه آنها به عنوان گزینههای یکسان به وسیله مشتریان تلقی میشدند _ اما این بررسیها موضوعی را آشکار ساخت که صاحبان این صنایع مورد بررسی قرار نداده بودند. یکی از پاسخ دهندگان پژوهش گفت: دلیل اصلی «میگو» است. بسیاری از مشتریان و شرکت های تجاری روزها و گاهی هفتهها را برای کار با شرکت های چاپ در محل کارشان سپری می کنند.
این طرحها اغلب گزارش های سالانه و یا سایر اقلامی هستند که باید در زمان مقرر و به روز تولید شوند. یکی از صاحبان این صنایع به مهمان هایش میگو و غذاهای دیگر در هنگام حضور در محل کار ارائه می کرد؛ در حالی که سایر صاحبان این صنایع این میزان از خدمات به مشتری و مهمان نوازی را فراهم نکردند؛ بنابراین مشتریان، شرکتهای چاپ را بر اساس سطح مهمان نوازی شرکت خدمات دهنده، انتخاب می کردند و نه بر اساس کیفیت چاپ.»