عنوان پیام
متن پیام
قلب بنفش
عنوان : قلب بنفش
مترجم : نازنین عباسی
ناشر : تیسا
شابک : ۰-۲۴۵-۲۲۳-۶۲۲-۹۷۸
تاریخ چاپ : تابستان ۱۴۰۱
نوبت چاپ : اول
تعداد صفحه : ۱۶۳
وزن : ۲۰۰ گرم
قیمت : ۶۶,۹۰۰ تومان
موضوع : کتاب بابِل
وضعیت : موجود
تعداد بازدید : ۳۴۳

قلب بنفش

پاتریشیا مک کورمیک

وقتی سرباز مت دافی در بیمارستان ارتش در عراق به هوش می‌آید، به او نشان قهرمانی قلب بنفش اهدا می‌کنند، ولی خودش احساس قهرمان بودن ندارد؛ خاطره‌ای تمام مدت ذهنش را درگیر کرده: یک پسربچۀ عراقی و لحظه‌ای که تیری به قلبش اصابت می‌کند. مت نمی‌تواند این فکر را از سر خود برهاند که به‌نحوی در مرگ‌ این پسربچه مقصر بوده است، اما به دلیل ضربه‌ای که لحظاتی بعد از مرگ پسرک به سرش وارد شده بود نمی‌تواند چیزی به خاطر بیاورد.
بالاخره مت دوباره به جبهه و جوخه‌اش برگردانده می‌شود، در کنار هم‌رزمانش جاستین، ولف و چارلین، سربازهایی که حالا مثل اعضای خانواده‌اش شده‌اند. مت فقط دلش می‌خواهد که دوباره یک سرباز مثل قبل باشد، ولی هرطرف که نگاه می‌کند خطرات و تهدیدهای احتمالی می‌بیند و یا می‌ترسد که نتواند دوباره در زمان لازم ماشه را بکشد. در جبهه سیاه و سفیدی وجود ندارد و مت به‌زودی می‌فهمد که پیدا کردن مقصر کاری دشوار است.
فینالیست جایزۀ کتاب ملی امریکا، پاتریشیا مک‌کورمیک، زندگی در منطقه ای جنگی را به‌صورتی حقیقی و کتمان‌ناپذیر به تصویر کشیده است، جایی که وفاداری در آن بیش از هر چیز ارزش دارد و مرگ در آنجا به‌طرز وحشتناکی عادی است.
«بهترین کتاب انجمن کتابخانۀ آمریکا برای نوجوانان و جوانان.» مجلۀ هفتگی ناشرین بهترین کتاب
«مک‌کورمیک سؤالات اخلاقی را بدون پیش‌داوری در ذهن خواننده مطرح می‌کند و نه‌تنها این جنگ بلکه ماهیت جانبازی و قهرمانی و جنگ را به چالش می‌کشد.» هفته‌نامۀ ناشرین
«داستان خوانندگان را به اعماق تاریک جنگ عراق می‌کشاند.» فهرست کتاب انجمن کتابخانۀ آمریکا
«آنچه کودکان عراق تجربه می‌کنند مسئله‌ای سیاسی نیست، بلکه مسئله‌ای بشردوستانه و انسانی است. قلب بنفش تصویری واقعی و تأثیرگذار از بطن دنیای این کودکان نشان می‌دهد.» باب وودراف، ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها :