عنوان پیام
متن پیام
فضا، تفاوت، زندگی روزمره؛ خوانش هانری لوفور
عنوان : فضا، تفاوت، زندگی روزمره؛ خوانش هانری لوفور
مترجم : افشین خاکباز, محمد فاضلی
ناشر : انتشارات تیسا
شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۷۲۱۲-۳۸-۷
تاریخ چاپ : ۱۳۹۷
نوبت چاپ : دوم
تعداد صفحه : ۴۷۵
وزن : ۶۰۰ گرم
قیمت : ۴۵,۹۰۰ تومان
تخفیف : ۰ %
موضوع : کتاب انسان‌شناخت
وضعیت : ناموجود
تعداد بازدید : ۱,۲۸۸

فضا، تفاوت، زندگی روزمره؛ خوانش هانری لوفور

کانیشکا گونواردنا و استفان کیفر و ریچارد میلگرام

کتاب فضا، تفاوت و زندگی روزمره دربردارندة مجموعه‌ای ازمقالات دربارة هانری لوفور فیلسوف مارکسیست فرانسوی است که« نظریة انقلابی را شهری کرد، وانقلابی در نظریة شهری برپا نمود.»شهرت لوفوربه عنوان چهره ‌ای پیشرو در فلسفة اروپایی و نظریةاجتماعی به‌شدت افزایش یافته؛ و آثار او دربارة فضا، زندگی روزمره و شهری‌شدن،سبب احیای نظریه، جغرافیا، برنامه‌ریزی، معماری شهرو مطالعات فرهنگی در سطح جهان شده‌است.
اثر حاضر،عرصه‌های جدیدی در رشته‌های مرتبط با فضا و همچنین نظریة انتقادی می‌گشاید. این کتاب پیوندی ‌است میان اندیشه‌های لوفور دربارة فضا و سهم اودر اندیشة انتقادی. همچنین تأملات انگلیسی-امریکایی و اندیشه‌های قاره‌ای دربارة لوفور دراین کتاب مقایسه شده‌اند. از سوی دیگر، نسل سومی از بازخوانی لوفور در این کتاب بازنمایی می‌شود؛ روایتی که از نقد«سیاسی- اقتصادی» و «پست مدرن-جغرافیایی» فراتر می‌رود و خوانشی جدید از لوفور ارائه می‌کند. این اثر به شکلی خلاق درگیر مباحثات روشنفکری پس از جنگ جهانی دوم شده و راهبردهای مختلف ورود به پرسش‌هایی دربارة فضا، زمان، تفاوت، شهری‌شدن، دولت، استعمار و سیاست رادیکال را به تصویر می‌کشد.
اثر پیش‌رو برای علاقمندان به جامعه‌شناسی، مطالعات شهری، مارکسیسم، نظریة انتقادی، برنامه‌ریزی شهری، جغرافیا و فلسفه قابل قابل توصیه است


برچسب ها :